Június 30-ával véget ért a Microsoft és így az Xbox 2024-es üzleti éve, amit jelentős bevételnövekedéssel zárt a vállalat videojátékos részlegét is magába foglaló More Personal Computing divízió, mely a 2023-as üzleti évhez képest 14 százalékos emelkedés következtében 15,9 milliárd dolláros forgalmat tudott felmutatni, amihez még bruttó 4,9 milliárd dollár működési bevétel társul.
A negyedik negyedévben az Xbox bevételeinek zömét kitevő tartalom és szolgáltatások (értsd: játékeladások, mikrotranzakciók, előfizetések) láb 61 százalékos emelkedést mutatott, amihez az Activision Blizzard 58 százalékponttal járult hozzá. Ezt azt jelenti, hogy a Call of Duty kiadójának a felvásárlása nélkül a szegmens növekedése jóval szerényebb lett volna, csupán 3 százalékos.
Hardverfronton viszont egyre sűrűsödnek az Xbox gondjai, ugyanis nincs vége a drámai mértékű zuhanásnak, a 2023-as Q4-hez képest nem kevesebb mint 42 százalékkal kisebb forgalmat csináltak az Xbox konzolok és kiegészítők. A mérleg persze így is pozitív, de úgy tűnik, mintha a redmondiak már nem tennének semmilyen erőfeszítést az konzoleladási mutatók javítása érdekében.
Satya Nadella a vállalat eredményeinek ismertetésekor kitért arra, hogy a konzolokat, a PC-t és a mobilokat is beleértve havonta több mint 500 millió aktív felhasználóval rendelkeznek már, a csőben lévő tartalom pedig még sosem volt ennyire erős.
A Microsoft előrejelzése szerint a jelenleg is futó, szeptember 30-áig tartó, első 2025-ös negyedév során 35 százalék körüli növekedés várható a 2024-es Q1-hez képest, amiből az Activision Blizzard várhatóan 40 százalékponttal veszi majd ki a részét. Tartalom és szolgáltatások tekintetében 50 százalékot meghaladó forgalomnövekedésre számítanak a redmondiak, akik egyúttal biztosak benne, hogy folytatódni fog az Xbox hardverek iránti érdeklődés immáron trendszerű csökkenése.
Egyébként az anyavállalat sem panaszkodhat, a Microsoft éves bevétele 16 százalékkal 245,12 milliárd dollárra emelkedett, adózás utáni eredménye pedig 88,14 milliárd dollár volt, ami 22 százalékos növekedést jelent.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.