Ahogy egyre inkább egységessé válik az Ukrajna ellen indított fegyveres támadás miatt az Oroszországgal szembeni nyugati fellépés, úgy csatlakoznak ehhez mind több és több iparág szereplői. A közösségimédia-platformokat üzemeltető cégek mellett a processzorgyártók, sőt a szórakoztatóipar legnagyobb filmstúdiói is elkezdték megvonni a termékeiket az orosz piactól. Ugyan a Netflix egyelőre nem vonul ki, lehet, hogy még erre is sor kerül, mivel egy törvény betartását bojkottálja a vállalat.
A helyi médiaszabályok szerint elméletileg minden olyan szolgáltatónak, amely legalább százezer előfizetővel rendelkezik, kötelező az egyébként ingyenesen elérhető orosz állami hírcsatornák, köztük a Pervij Kanal, az NTV és az orosz ortodox egyház által üzemeltetett Spa adó közvetítése is. A törvény betartatását egyébként még nem ellenőrzik a helyi szervek, de iparági spekulációk szerint erre márciustól sor kerülhet.
A Netflix elméletileg tavaly év végén elérte a jogszabályban meghatározott a határt, ezért egy helyi hatóság megjelölte az amerikai szolgáltatót is, hogy fel kell vennie a kínálatába az állami csatornák adását. A platform üzemeltetői viszont megerősítették a Variety-nek tett nyilatkozatukban, hogy Ukrajna megszállása miatt nem fogják teljesíteni ezen kötelezettségüket. A Netflix egyelőre nem függeszti fel a szolgáltatását Oroszországban, de a lap értesülései szerint kiemelt figyelmet szentel a helyzetnek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A Wall Street Journal úgy tudja a cég egymilliónál kevesebb előfizetővel rendelkezik Oroszországban, ahol kicsit több mint egy éve indította el orosz nyelvű felhasználói felülettel a videós platformot. Az ő elvesztésük nem lenne hatalmas érvágás a legutóbbi adatok szerint 222 millió előfizetőnél járó Netflixnek. Igaz, a cégnek nyilvánvalóan vannak tervei ezzel a piaccal, amit például Lev Tolsztoj klasszikus regényének modern feldolgozásával, a saját gyártású Anna K-val is megcélozna.