Év elején mi is írtunk arról, hogy évről évre egyre több játék jelenik meg a Steamen, amik közül egy elenyésző százalék a valóban értékelhető cím, a nagy része viszont egy dollár alatti, értékelhetetlen fércmű. Sokan úgy gondolják, hogy ezek között elvesznek a valóban figyelemre méltó alkotások, most azonban a Steam oszlatta el ezt a tévhitet.
A Valve-et semmi nem kötelezi arra, hogy eladásaikról vagy egyéb pénzügyi adataikról bármit megosszanak a nyilvánossággal, de néhanapján azért el-elejtenek néhány infót arról az irgalmatlan bevételről, amit folyamatosan gyarapítanak. Ezúttal azokra a kritikus hangokra reagáltak, akik szerint rossz döntés volt, hogy nem ellenőrzik kézi vezérléssel, milyen címek kerülnek fel a digitális boltba.
A közölt adatok alapján tavaly nagyjából háromszor annyi játék érte el az első két hétben a 10 ezer dollárt, mint 2013-ban - ekkor kezdtek el igazán megsokasodni azok a filléres silány művek, melyekkel mostanra Dunát lehetne rekeszteni. A Valve azt is kiemelte, hogy ezen sikeres játékok közül talán sok el sem jutott volna a nagyközönséghez, ha még mindig emberek ellenőriznék és szabnák meg, hány játék kerülhet fel a boltba.
Emellett arról is beszámoltak, hogy 2019-ben átlagosan 24%-kal több bevételt hoztak az új megjelenések az első két hétben, mint 2018-ban, ami meglepő, mivel a legtöbb becsült statisztika szerint csökkenhettek a cég bevételei. Persze a Valve-en kívül senki nem rendelkezik pontos adatokkal, tehát érdemes rájuk hagyatkozni ebben a tekintetben.