Sejtettük, hogy valahol még meg fogjuk fizetni az ingyenes Star Wars Battlefront 2 DLC-ket, de azt nem, hogy a koreai MMO-k "legcsodálatosabb" Pay-to-win megoldásait fogják összeházasítani a loot box rendszerrel. Az EA még mindig tud meglepetést okozni, de most talán ők is meglepődtek: a közösség sosem látott mértékben hördült fel ellenük.
Válaszul a DICE és az EA úgy döntöttek, mindössze órákkal a játék megjelenése előtt (eddig csak a Deluxe Edition tulajdonosai játszhattak), hogy leállítják a mikrotranzakciókat, amíg kicsit alakítanak a rendszeren.
"Hallottuk az aggodalmaitokat azzal kapcsolatban, hogy a mostani rendszer igazságtalan előnyökhöz juttathat egyes játékosokat. Értjük, hogy ez a megoldás árnyékot vet egy egyébként remek játékra. Ezt mi sosem akartunk. Sajnáljuk, hogy így sikerült."
A nyilatkozat Oskar Gabrielsontól, a DICE főnökétől származik. Ezzel a játékból már ki is vették a kristályvásárlás lehetőségét, és addig nem fogják visszakapcsolni, amíg helyre nem rázzák a rendszert. Hogy ez mit is jelent, azt majd a későbbiekben teszik közzé a fejlesztők.
A VentureBeat mindeközben azt is elsztorizta, hogy az EA vezetője, Andrew Wilson és a Disney igazgatója Bob Iger telefonon tárgyaltak. Azt nem tudták megmondani, hogy pontosan miről is volt szó, de van egy tippünk rá, hogy nem a karácsonyi terveiket dumálták meg, hanem a Battlefront 2 ügyét.
Mindeközben Daniel Ahmad, a Niko Partners egyik elemzője felhívta mindenki figyelmét, hogy a mikrotranzakciók biztosan nem fognak végleg eltűnni. Az EA és a DICE valószínűleg azon dolgoznak, hogy egy mókásabb, és még addiktívabb megoldást találjanak, a mostani, többjátékos előnyöket osztogató rendszer helyett.
Reményeink szerint az EA és a DICE is belátják, hogy csak a kozmetikai kiegészítők esetében van helye a valódi pénzes fizetési opciónak, vagy valami olyat kell kitalálni, ami nem rontja el a játék élményét. Mert valahol még erről az élményről kellene szólnia a dolgoknak a pompába csomagolt kéregetés helyett...