Lassan, de halad a 2011 óta készülő Star Citizen fejlesztése, ami egyebek mellett arról híres, hogy a játékosok elképesztő mennyiségű pénzt dobtak össze rá.
Az amerikai Forbes készített egy riportot, ami az eddiginél is nagyobb aggodalomra ad okot. Összesen 288 milllió dollárt égetett már el a Cloud Imperium (265 millióból készült minden idők legdrágább játéka, a Grand Theft Auto V), melyből 242 millió dollár származik a rajongóktól, de 2017 végére már csak 14 millióból tudtak gazdálkodni (később sikerült még pénzt szerezni). Chris Roberts ekkor állt elő a több ezer dolláros hajók ötletével, ami valamennyit segített, viszont sokan ekkor már a fogyasztóvédelemhez fordultak: 129-en adtak be panaszt, volt, aki 24000 dollárt követelt vissza. Sokan csalódottan úgy döntöttek, kiszállnak, mert a játék még messze nincs az elvárható állapotban. Roberts a játék méretével védekezik, hogy ha elkészül, 100 csillagrendszer lesz benne, de még egyet sem sikerült teljesen befejezni.
Megszólalt Mark Day, akinek cége a Cloud Imperiummal 2013-2014 között dolgozott együtt a játékon. Szerinte előtörtek Roberts régi rossz szokásai, és a rengeteg ötlet, megvalósításra váró funkció csak halmozódott. Egykori dolgozók is panaszkodtak Robertsre, egy vezető grafikus szerint több hónapig alakítgatták hajók pajzsának vizuális effektjeit, mire végre sikerült olyanra formálni, hogy ő is elégedett legyen. David Jennison egykori vezető karakterrajzoló ugyanezen okból 17 hónap alatt tudott 5 karaktert elkészíteni.
Mint oly sok játéknál, itt is a rossz menedzsment és a szakértelem hiánya vezethet az egyre biztosabb bukáshoz. Beszámolók szerint Roberts a legapróbb dolgokba is beleszól, elképesztő mennyiségű pénzt öl olyan apróságokba, amik nem érik meg a befektetést. Azért szorítunk, de túl nagyok az ígéretek, és ha 2011 óta, 282 millió dollárból csak annyit sikerült elkészíteni, amennyi most rendelkezésre áll, valószínűleg még egyszer ennyi pénzből sem készül el az a játék, amiről Roberts álmodik, és amit a támogatóknak ígért. Igaz, hogy a Wing Commanderrel tarolt, de utána bebuktak mind a videojátékos, mind a filmes projektjei.