Jelentőségénél és az érintettek számánál fogva a Microsoft Gaminget, azon belül is főként az Activision Blizzardot sújtó tömeges leépítés került a fókuszba, ám nem csak az Xbox gyártójánál került sor elbocsátásokra idén. Az elmúlt hetekben a Behaviour Interactive, a Bossa Studios, a CI Games, a Lost Boys Interactive, a Riot Games és a Thunderful is karcsúsítást jelentett be, a minap pedig további stúdiók csatlakoztak hozzájuk.
Utóbbiak közül a People Can Fly számít a legnagyobb névnek, a néhány éve az Epic Gamesből kivált stúdió a készültség különböző fázisaiban több projekten is dolgozik párhuzamosan. A Project Maverick-et a Microsoft, a Project Geminit a Square Enix, a Project Daggert pedig a Take-Two megbízásából kalapálja, míg a Project Victorát, a Project Bifrostot és a Project Redet előreláthatóan saját erőből fogja majd kiadni. Ezekből a Gemini csapatát nyirbálták meg most, több mint 30 főnek kell távoznia, és a Kotaku úgy tudja, hogy a döntést a játék szóló kampánya fogja leginkább megsínyleni, mivel így a tervezettnél kisebb, rövidebb lesz.
Ennél nagyobb arányú tisztogatásra került sor a THQ Nordicon keresztül az Embracer Grouphoz tartozó Black Forest Gamesnél, innen mintegy 50 munkatársat tettek ki, vagyis a teljes állomány felét. Azt, hogy a történtek hogyan érintik a tavaly augusztusban bejelentett TMNT: The Last Ronin fejlesztését, egyelőre nem tudni, de aligha könnyíti meg, vagy gyorsítja fel a folyamatot.
Végezetül(?) pedig a Ruiner című felülnézetes, cyberpunk lövölde mögött álló Reikon Games is azzal a hírrel "örvendeztette" meg alkalmazottai több mint felét, cirka 60 főt, hogy ideje új állás után nézniük.
Reméljük, mindannyiuknak sikerül majd a lehető leghamarabb elhelyezkedniük, de a játékipar pillanatnyi helyzetét elnézve, talán jobban teszik, ha más területen próbálnak szerencsét, már amennyiben biztos(abb) állásra vágynak.