Bár sok játéknál a loot boxok helyébe battle pass rendszer lépett, és így is vastagon keresnek velük a kiadók, azért a véletlenszerű jutalmakat kínáló ládák, csomagok is velünk maradtak, miután Belgium volt az egyetlen ország, ahol nem csak szót emeltek a szerencsejátékokhoz hasonló megoldás ellen, hanem gyorsan be is tiltottá őket.
Azt a piacot elvesztették a játékipar képviselői, de a többi maradt, és várhatóan a következő években is ez a rendszer felel a pénzforgalom jelentős részéért. A Juniper kutatócég által készített "Játékbeli szerencsejáték és loot boxok: Szabályozás, a piac fejlődése és előrejelzések 2021-2025" című tanulmány szerint a loot boxokból származó bevétel a következő években 5%-ot növekszik évről évre, és
2025-re eléri a 20 milliárd dollárt.
A Juniper úgy látja, addigra 230 millió ember fogja vásárolgatni a ládákat, elsősorban mobilon, de később elvesztik majd érdeklődésüket, és a szabályozások is egyre szigorúbbá válhatnak.
A loot boxok jelenleg többnyire a játékmenetet érdemben nem befolyásoló tartalmakat kínálnak, de vannak olyan játékok is, amiknél határozottan jobb helyzetbe kerül, aki hajlandó pénzt költeni. A Battlefront II miatt anno forró volt a téma, de azóta a döntéshozóknak lettek nagyobb problémái is, így várhatóan nem lesznek komoly szabályozások a közeljövőben, pláne a jelenlegi gazdasági helyzetben.