Hardcore játékosként hajlamosak vagyunk magunkat abba az illúzióba ringatni, hogy a nagy platformok jelölik ki az irányt és diktálják az iramot a játékiparban. Ezzel azonban jelentősen túlbecsüljük a Nintendo, a PC, a PlayStation és az Xbox szerepét, holott valójában együttesen érik csak el azt a bevételt, amit a mobiljátékok piaca generál évről évre.
Ráadásul az utóbbi szédületes tempóban növekszik, és ezzel párhuzamosan előnye is a többi szegmenssel szemben. Tessék szépen leülni, mielőtt továbbolvasnátok...
2021 első félévében a felhasználók 44,7 milliárd dollárt (kb. 13 293 milliárd forintot, amiből viszonyításképp kijönne 70 Puskás Aréna) költöttek mobiljátékokra, ami az előző év hasonló időszakához mérve 17,9 százalékos pluszt jelent.
Érdekes, hogy miközben számottevően kevesebb iPhone és iPad van forgalomban, mint androidos mobileszköz, az App Store jóval nagyobb forgalmat bonyolít le konkurensénél. A cupertinóiak 26 milliárd dolláros bevételt könyvelhettek el 2021. január 1-je és június 30-a között (a növekmény 13,5%), míg a Google Play kénytelen volt beérni "rongyos" 18,7 milliárddal. Cserébe azzal vigasztalódhatott az Alphabet anyavállalat, hogy a növekedés üteme (24,7%) gyorsabb, mint a riválisé.
A vizsgált időszakban így alakult a legnagyobb bevételt hozó játékok sorrendje:
- Honor of KIngs
- PUBG Mobile (ebbe belevették a Game for Peace néven piacra dobott kínai verzió számait is)
- Genshin Impact
- Roblox
- Coin Master
Érdemes azt is megnézni, melyek voltak a legnagyobb számban letöltött címek:
- Join Clash 3D
- Garena Free Fire
- High Heels
- Bridge Race
- Among US
Összesítve a játékok a két alkalmazásbolt teljes, 64,9 milliárd dolláros forgalmának 68,9 százalékát tették ki. Tavaly ugyanennyi idő alatt "csak" 52 milliárd dollárig jutott az App Store és a Google Play, tehát éves viszonylatban 24,8 százalékos forgalombővülésről beszélhetünk.
Az összes költést figyelembe véve is az App Store jön ki győztesként az összehasonlításból, 41,5 milliárdos bevétel 22,1 százalékkal haladja meg a tavalyi első féléves számokat. A Google 30 százalékkal nagyobb forgalmat realizált, ami 23,4 milliárd dollárt jelent a cégnek.
Érdekességként megemlítendő, hogy miközben majd' minden mutató tekintetében jobban szerepelt 2021 első fele 2020 első felénél, a letöltések száma 1,4 százalékkal mérséklődött és megállt 28,1 milliárdnál. Ezt úgy sikerült összehozni, hogy miközben a Google Play 3,9 százalékkal több letöltést regisztrált (23,7 milliárdot), az App Store letöltéseinek száma jócskán visszaesett (22,8 százalékos csökkenés következtében csak 4,4 milliárdig jutott).