Mióta egyre több kiadó beszélt nyíltan is arról a befektetőinek, hogy a csupán egyszer végigjátszható címeknél sokkal nagyobb potenciált látnak a végtelenségig ismételhető multiplayerre épülő játékokban, sokan aggódnak a single-player kalandok jövőjéért. Ez a téma volt a központban David Anfossi, az Eidos Montréal főnöke által nemrég adott interjúban is, amiből az is kiderült, hogy a stúdiónál készülő Shadow of the Tomb Raider még a megszokott üzleti modell szerint készül majd.
Anfossi elmonda, hogy mindig vannak divatosabb címek, vagy mechanikák, de emiatt nem kell féltenünk a hagyományos, sztorialapú játékokat sem.
"Minden évben vagy két évente van egy ilyen trend. Legyen az a multiplayer, a kooperatív módok, az MMO-k, vagy a single-player, ha elég magas minőségű élményt tudsz letenni az asztalra, el fogod érni a közönséget, akit szeretnél"
- mondta, bár kiemelte, hogy a játékok vásárlóinak körében lehet egy változás, ami miatt érdemes lehet átgondolni, milyen játékok készítésébe vágnak bele.
"Ezzel együtt úgy gondolom, hogy a történetalapú élmények egy generációs változáson esnek át. Főleg a hozzám hasonló emberek, az öregfiúk számára, akik 25 fölé értek. Ha például megnézed a God of Wart, elég jó példája annak, milyen egy kiváló egyjátékos élmény. Nagyon tetszik, de lehet, hogy nem lesz időm befejezni. Ez pedig engem nagyon is zavar. Mert ha egy történetalapú élménybe vágsz bele, szeretnéd látni a lezárását is. Szóval alkalmazkodnunk kell és új modelleket kell kitalálnunk"
- fejtette ki.
Anfossi a lehetséges új modellek között kiemelte annak a lehetőségét, hogy rövidebb játékokat kínáljanak olcsóbban, például egy nagyjából három órás történetet harminc dollárért abban az esetben, ha a világ és a karakterek is magas színvonalon kerültek kidolgozásra. Nem véletlen tehát, hogy azt is alaposan megvizsgálják az Eidos Montréalnál, hogyan készítette a Ninja Theory a Hellblade: Senua's Sacrifice-t. Ennek ellenére jelenlegi projektjük, a Shadow of the Tomb Raider még a régről megszokott, hatvan dolláros áron kerül majd a polcokra.
"A Shadow of the Tomb Raider más AAA egyjátékos élményekhez hasonlóan 75-100 millió dollárból készül, és ez csak maga a játék elkészítése, erre még nagyjából 35 millió rájön a marketing miatt. Szóval mindenképpen van rajtunk nyomás, ezt nem tudjuk elkerülni. Azzal viszont, hogy kipróbálunk kisebb dolgokat és vannak kísérleti projektjeink, lehetőségünk van tesztelni, felkészülni és előre elkészíteni néhány dolgot, így csökkentve némileg a kockázatot"
- mondta a kanadai stúdió feje.
A Square Enix egyébként a Tomb Raider 2013-as rebootjakor már belefutott abba a hibába, hogy a tényleges érdeklődésnél sokkal több eladást várt, így a kiadó pénzügyi terveinek nem felelt meg a játék, hiába kelt el több millió példányban a megjelenést követő időszakban. Az interjúban az egyjátékos címek és a Shadow of the Tomb Raider gazdasági oldala mellett szóba került a Crystal Dynamics-szel történt szerepcsere, ahogy az is, mi mindennel kísérletezik az immár 500 fősre megnövelt Eidos Montréal. A teljes beszélgetést itt olvashatjátok.
Mit gondoltok, van rá esély, hogy a Shadow of the Tomb Raider is megbukik pénzügyileg?