Kevesebb mint 400 dollár, ennyi forgalmat generáltak mindössze a Tom Clancy's Ghost Recon Breakpointhoz kapcsolódó NFT azon a két oldalon (Rarible.com és Objkt.com), amelyeken a Ubisoft engedélyével áruba lehet bocsátani a számozott (és emiatt egyedinek tekintett) játékbeli tárgyakat. A felfedezést Liz Edwards, az Apex Legends egyik művésze (senior character artist) tette, és erről azonnal be is számolt a Twitteren.
Ő maga is megdöbbent azon, hogy a Ubisoftnak sikerült olyan NFT-kel előrukkolnia, amelyek még a téma lelkes rajongóit is hidegen hagyják. Természetesen roppant egyszerű lenne mindebből arra következtetni, hogy a játékosok nem kíváncsiak az NFT-kre, nem akarnak ilyesmivel találkozni az általuk megvásárolt alkotásokban - és valóban, a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl fejlesztői is heves ellenállásba ütköztek -, csakhogy a Ghost Recon Breakpointnál nehezen találhatott volna kevésbé alkalmatlan kísérleti alanyt a Ubisoft a Quartz számára.
Ezt a játékot sosem szerették különösebben, már a megjelenése környékén sem volt számottevő játékosbázisa, és pillanatnyilag kizárólag azok juthatnak hozzá játék Digitnek nevezett NFT-ihez (számozott játékbeli tárgyakhoz), akik hajlandóak több száz órát áldozni rá. Persze ezt követően értékesíthetik a lootot, de csakis olyannak, aki szintén nyúzza a Breakpointot. Magyarán ez a koncepció már azelőtt elbukott, hogy a Ubisoft útjára bocsátotta volna.
Ugyanakkor ne legyen kétségünk afelől, hogy a kiadó akárcsak az iparág többi szereplője tovább fog próbálkozni, és kitartóan keresi majd a módját, hogy miként tudná elfogadtatni a játékosokkal a nem helyettesíthető tokeneket, és ugyanúgy a mindennapok részévé tenni, mint az egykor hevesen elutasított DLC-ket, szezonbérleteket, battle passokat és loot boxokat.