Nem a Fekete Özvegy volt a Disney első olyan filmje, amit a járványhelyzet (és annak utóhatása) miatt hibrid modellben, párhuzamosan futó mozis és streaming bemutatóval indított útnak. Ez lehet azonban az első olyan produkció, ami miatt csúnyán megüti a bokáját a stúdió. Egyrészt az egyébként szerintünk kifejezetten jó Fekete Özvegy film gyenge bevételei miatt is a Disney+ streamingplatformot okolják a mozisok, másfelől pedig most maga Scarlett Johansson borított a közmondásos bilit: konkrétan beperelte a Disney-t.
A The Wall Street Journal cikke szerint Johansson keresetében azért támadta a Disney-t, mert a cég nem csak mozikban, hanem a Disney+-on is azonnal forgalmazni kezdte az ő főszereplésével elkészült filmet. De mi ezzel a gond? Nos, a színésznő szempontjából elég sok minden.
Johansson és a Disney ugyanis konkrét szerződésben állapodtak meg arról, hogy a Fekete Özvegy csak mozis bemutatót kap. A színésznő számára ez azért fontos, mert szerződése szerint fizetésének komoly hányadát a mozis bevételektől tették függővé. Ha tehát a streaminges premier miatt a mozik buknak (és buktak), akkor neki is elmarad a várt bevétele.
Kíváncsian várjuk a pereskedés végét, és persze azt is, hogy mindez mennyire teremt esetleg precedenst a filmiparban. John Krasinski és Emily Blunt hasonló pert indított májusban a Hang nélkül 2 miatt, szóval bőven benne van a pakliban, hogy egyre több ilyen esetet fogunk látni.