Valószínűleg sokan már meg is feledkeztek a decemberben megjelent The Callisto Protocolról, ami az év egyik legígéretesebb játéka volt, de sem a kritikusok, sem a játékosok nem voltak elégedettek a végeredménnyel. Kifejezetten szép grafikája és hangdizájnja nem kompenzálták a hossza, a felépítése, a története kapcsán felvetődő problémákat.
A kiadó, a koreai Kratfon pedig nagyon bízhatott a sikerében, ugyanis a cég pénzügyi beszámolója szerint 200 milliárd koreai wont, mintegy 161,6 millió dollárt utalt a fejlesztést végző Striking Distance Studio számlájára három év alatt, 2019-2021 között, amivel a The Callisto Protocol becslések szerint könnyedén beférhet minden idők 10 legdrágább játéka közé.
A Destiny alapváltozatára annak készítői 140 milliót költöttek el fejlesztéssel és marketinggel együtt, a Grand Theft Auto IV-et pedig körülbelül 100 millióból hozták össze, ami mai árfolyamon is csak nagyjából 126 milliónak felel meg. Mivel a 2022-es számok nem szerepelnek a jelentésben, lehet, hogy az összköltség még ennél is magasabb.
Az eladások ugyanakkor nem a vártnak megfelelően alakulnak. A koreai M.K-Odyssey beszámolója alapján a Samsung Securities szerint a Krafton 5 millió eladott példányra számított, de a jelen állás szerint még a 2 milliót is nehezen sikerül majd elérni. A Korea Investment & Securities 4 millió eladott példány helyett 2,1 milliót becsül.
A kiadó abban reménykedik, hogy a megjelenés utáni tartalmakkal javíthat a helyzeten.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!