Az EA ügyvezető igazgatója, Andrew Wilson meglátása szerint hatalmas potenciált rejtenek a felhasználók, vagyis a játékosok által gyártott tartalmak, így ennek tükrében a legújabb Skate játékban is lehetőség lesz kiélni a kreativitást.
Wilson a Goldman Sachs konferenciáján tartott előadást, amelyben többek között kiemelte a Minecraft és a Roblox sikerét, amit erősen támogatnak a játékosok számára elérhető tartalomgyártási eszközök. Hozzátette, hogy néhány EA franchise, például a The Sims, a Battlefield és a FIFA már így is teret enged a kreativitásnak, viszont ez még hangsúlyosabb játékelem lesz a live service-ként megjelenő új Skate esetében.
A CEO elmondta, ahogy a való világban is fontos eleme a gördeszkás kultúrának a stílus, a ruhadarabok, a zene, és a márkák, úgy a videojáték esetében is arra törekednek, hogy támogassák a játékosok kreativitását és alkotói szabadságát. A Skate-ben már tesztelik az úgynevezett CollaboZones megoldást, amelyben egymással valós időben együttműködve alkothatnak a résztvevők.
Wilson hozzáfűzte, hogy szignifikáns üzleti lehetőséget lát abban, ha a játékosokat a tartalomkészítésre motiválják - növekszik a játékkal eltöltött idő, és jelentősen kedvezőbbé válhat az alkotás ár-érték aránya, ha a játékidőt vesszük figyelembe.
Az ügyvezető szerint a komplex kreatív eszközökben rejlik a modern játékok jövője, amelyek hatalmas szerepet vállalhatnak az alkotások népszerűségében és sikerében. Kíváncsian várjuk, hogy ez a Skate-ben hogyan fog megvalósulni.