Az eredetileg Dániában alapított, de ma már San Franciscóban működő Unity Technologies az évek során az egyik legnépszerűbb játékmotorrá gyúrta a bizonyos bevételi határig ingyenesen használható Unity Engine-t, amely az elmúlt években olyan címeket keltett életre, mint a Valheim, a Genshin Impact vagy a Wasteland 3.
A 2014 óta az EA egykori fejese, John Riccitiello által vezetett vállalat tavaly nagyratörő metaverzumos tervekről beszélve még Peter Jackson VFX-es cégét is felvásárolta, most viszont meghúzta a nadrágszíjat, és több száz dolgozóját tette lapátra.
Elsőként a Kotaku írta meg a sztorit, akkor még 3-400 érintettre saccolva a kirúgottak körét, ám később maga a Unity is megerősítette a tömeges leépítést, a cég közleményéből pedig kiderült, hogy 200 főnek kell új állás után néznie, ami a teljes állomány 4%-át jelenti. A Unity az erőforrások hatékonyabb elosztását és a hosszú távú növekedés biztosítását nevezte meg a lépés okaként.
A belsős forrásokra hivatkozó Kotaku úgy tudja, hogy a tisztogatás a vállalat minden részlegét érinti, de a mesterséges intelligenciával foglalkozó csapat és a mérnöki részleg szabadult meg a legtöbb dolgozótól. A kapun kívülre került alkalmazottakat állítólag nem figyelmeztették előre, egy teljes hónapnyi fizetésüket viszont még megkapják, beleértve az egészségügyi ellátást is. A kirúgottak elvileg szabadon jelentkezhetnének a nyitott pozíciókra, ám a lap szerint a vezetőség valójában teljes zárlatot hirdetett az új munkaerő felvételére.
Ez arra utalhat, hogy komoly gondok lehetnek a cégnél, a Kotaku egyik forrása legalábbis nemes egyszerűséggel csak "sz*rviharként" jellemezte a jelenlegi állapotokat, rossz vezetést és kiszámíthatatlan stratégiaváltásokat emlegetve. A kirúgásokat pedig különösen pikáns megvilágításba helyezi, hogy Riccitiello egy két héttel ezelőtti állománygyűlésen állítólag még mindenkit biztosított, hogy a vállalatnak nincsenek pénzügyi gondjai, s hogy senkitől sem fognak megválni.