Noha a gazdaság rengeteg szegmensében okoz beláthatatlan károkat a koronavírus miatti leállás, egyes videojátékipari szereplők esetében még fellendülést is láthatunk. Persze ez nem annyira meglepő, lévén ha az emberek több időt töltenek a lakásukba zárva, akkor több olyan szórakozásiforma után néznek, melyet a négy fal között is végezhetnek. Ez pedig remekül jött például a GTA V-öt is kiadó Take-Two-nak.
A cég mikrotranzakciókból származó bevételei 52 százalékkal emelkedtek az előző negyedévhez képest, melyek nagy része a GTA Online-ból, az NBA 2K20-ból, a Red Dead Online-ból és a Borderlands 3-ból jött össze.
"Azzal, hogy több ember marad otthon, egyre nagyobb mértékű elköteleződést és költéseket tapasztaltunk és tapasztalunk. A COVID-19 teljes hatása az üzleteinkre, a működésünkre és a pénzügyi eredményeinkre rengeteg változó faktortól függ, melyeket nem tudunk előre megjósolni."
- nyilatkozta a Take-Two egyik képviselője.
Csak a GTA V-ből 15 millió példány fogyott a negyedévben; ilyen mértékű fogyást utoljára 2013-ban, azaz a megjelenés évében produkált a játék, melyből mostanra összesen 135 millió darabot adtak el - írja a Gameindustry.biz. Ez is remekül mutatja, hogy mennyire megnőtt a játékok iránti vásárlási kedv a koronavírus kitörése óta.
Emellett a kiadó egyéb címei is jól teljesítettek, így a Red Dead Redemption II, az NBA 2K20, a Borderlands 3 és a The Outer Wilds is szép eladásokat produkált a vírus alatt:
Take Two sales update
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) August 3, 2020
Grand Theft Auto V - 135 million units
Red Dead Redemption 2 - 32 million units
NBA 2K20 - 14 million units
Borderlands 3 - 10.5 million units
The Outer Worlds - 2.8 million units pic.twitter.com/FQOwgv8kcm
Persze még a Take-Two-nak sem jöhet össze minden, hiszen az ebben a negyedévben megjelenő Disintegration például a belsős források szerint várakozáson alul teljesített - igaz, pontos számokat ebben az esetben nem kaptunk.
A bevétel egyébként egy dolog, de jó lenne látni azt is, ezzel együtt a kiadások hogyan változtak, hiszen nem lehetett olcsó dolog átállni egy ekkora cégnek is a teljes home office-ra. A két mutató összevetése után láthatnánk pontosan azt, mennyivel is emelkedett a kiadó profitja.
Mindezzel párhuzamosan azt sem szabad elfelejteni, hogy épp a Take-Two az a kiadó, aki áremelést tervez a következő konzolgenerációban.