Aki azt gondolta, hogy az Activision Blizzard akvizíció átmeneti vagy akár végleges blokkolása ahhoz vezet majd, hogy konszolidálódik a piac, és a jövőben kevesebb fejlesztőstúdió vagy komplett kiadó bekebelezéséről olvashat majd, az téves következtetéseket vont le a madarak röptéből és a csillagok állásából. Ha ez a lehetőség elúszik, a Microsoft keres magának más célpontot, talán kisebbeket, de az kizárt, hogy leálljon.
Tudja ezt jól a Sony is, és mivel a PlayStation 5 eladásai mesésen alakulnak, a cégcsoport azt is megengedheti magának, hogy többet költsön a gaming részleg megerősítésére.
Horiki Totoki, a Sony Group Corp. elnöke és operatív igazgatója a március 31-ével zárult 2022-es pénzügyi év eredményeinek ismertetésekor kijelentette, hogy a 2023-as pénzügyi év során, tehát a 2023. április 1-jétől 2024. március 31-éig terjedő időszakban 20 százalékkal nagyobb összeget szánnak felvásárlásokra, mint azt azt megelőző 12 hónapban. Ebbe minden részleg beleszámít, nem csak a PlayStation, de elég valószínű, hogy Jim Ryan költségvetését is megnövelik.
A kérdéses időszakban került a Sony szárnyai alá a Bungie, a Haven Studios és a Savage Game Studios, a legutóbb bekebelezett Firewalk Studios megszerzése már a 2023-as büdzsé terhére történt. Az imént felsorolt akvizíciók közül egyedül a Bungie-ért fizetett összeg nyilvános, a Halo korábbi és a Destiny jelenlegi fejlesztőit 3,6 milliárd dollártért mondhatja a magáénak a Sony.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.