A múlt hónapban számoltunk be róla, hogy tömeges leépítést hajtottak végre a népszerű Unity játékmotor fejlesztőjénél, a Unity Technologiesnál. A tisztogatás keretében 200 embert tettek az utcára, akik többségében a mérnökök és a mesterséges intelligenciával foglalkozó csapat köréből kerültek ki.
A sajtónak nyilatkozó belsős források akkor arról beszéltek, hogy komoly gondok vannak a vállalatnál, a panaszok között rossz vezetést és kiszámíthatatlan stratégiaváltásokat említve. Hogy ezekre, vagy inkább a pénzhiányra utal-e, azt nehéz megmondani, de a Unity most bejelentette egy nem túl jó hírű cég felvásárlását, amivel a hirdetési bevételeit szeretné felturbózni.
A tavaly Peter Jackson VFX-es vállalkozását is bekebelező Unity új szerzeménye az izraeli alapítású ironSource, amely az alkalmazások monetizálását és terjesztését szolgáló technológiák fejlesztésére összpontosít. A 2010-ben indult startup főként arról ismert, hogy hozzá köthető az InstallCore nevű bundle telepítő, amely reklámoktól hemzsegő nem kívánt programokkal árasztja el az óvatlan felhasználókat.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az adware-ként jellemzett programot korábban a Windows Defender és a Malwarebytes is feketelistára tette. 2015-ben viszont az IronSource összeolvadt az IAP-specialista Supersonickkal, s azóta a játékokon belül elhelyezett reklámokra fókuszál. A The Wall Street Journal szerint a Unity 4,4 milliárd dollárt fizetett a vállalatért.
"A Unity és az ironSource egymást kiegészítő adat- és termékképességei jobb finanszírozást biztosítanak az alkotóknak a felhasználók megszerzéséhez és a monetizációhoz, hogy sikeresen skálázhassák a játékaikat és felgyorsíthassák a gazdasági teljesítményüket."
- írja a Unity közleménye a felvásárlás céljáról, amiből egyértelmű, hogy az ironSource bevonása a Unity Ads hirdetési biznisz megerősítését célozza. A unitys fejlesztők viszont nem igazán lelkesednek a dologért. A dán Andrea Gaita például a Twitteren mutatott rá, hogy egy sikeres játékmotorhoz a játékokat futtató eszközök gyártóinak is bízniuk kell a termékben, az adware-es céggel való összeolvadás pedig nem igazán szolgálja ezt. A többszörös díjnyertes Celeste mögött álló Maddy Thorson viszont csak annyival kommentálta a fejleményt, hogy "Ember, b*ssza meg a Unity".