A Nintendo mindig a maga útját járja, és ez eléggé bejön neki: a DS minden idők második legtöbb példányszámban eladott konzolja a PS2 után, és már a Switch is a harmadik helyen áll összesítésben, a közelmúltban beelőzte a Game Boyt. Valószínűleg a sorrend már nem változik, hiszen a hibrid konzol életpályája végén jár (igaz, rengeteg izgalmas játék érkezik még rá), de a cég ezzel is elégedett lehet.
Mikor a részvényesekkel folytatott beszélgetés során felmerült a kérdés, hogy a Nintendo tervezi-e a generatív AI-eszközök használatát a játékfejlesztésben, Shuntaro Furukawa, a cég elnöke elmondta, látják, hogy kreatív módokon lehet alkalmazni a technológiát, de előbb foglalkozni kell a szerzői jogi kérdésekkel. Mint tudjuk, a Nintendo villámgyorsan tilt le rajongói projekteket, olykor emulátorok fejlesztőinek is nekimegy, mindent megtesznek a vállalat ügyvédei a szerzői jogok védelmének érdekében.
Egyelőre inkább az alkalmazottaikban bíznak.
"Több évtizednyi tudás birtokában vagyunk annak kapcsán, hogyan nyújthatjuk a legjobb játékélményeket játékosaink számára. Nyitottak vagyunk a technológiai fejlesztések alkalmazására, de továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy egyedi, a Nintendóra jellemző módon teremtsünk értéket, és ez pusztán technológiával nem megvalósítható."
Más-más fejlesztők eltérő mértékben tervezik az AI-eszközök alkalmazását játékaikban. Lehet, hogy bizonyos esetekben észre sem fogjuk venni, hogy valamit generáltattak, máskor meg úgy túltolják, hogy megkönnyezzük. Érdekes idők jönnek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.