A Game Pass Ultimate előfizetéssel egy számos címet felvonultató katalógushoz férhetnek hozzá a játékosok, amelybe beleszámítanak az EA Play játékai is, a közeljövőben pedig számíthatunk arra, hogy az Activision-Blizzard alkotásai sorra kerülnek majd be a kínálatba. Az előfizetők már az első naptól kezdve pörgethetik a saját fejlesztésű videojátékokat (mint amilyen a Starfield is volt), és nemcsak PC-n, valamint Xbox Series X/S-en, hanem a felhőnek hála mobilokon is szórakozhatnak velük.
A Microsoft eddig sem csinált belőle titkot, hogy a szolgáltatást szeretné elérhetővé tenni minél több platformra, a lehető legtöbb ember számára (ezért hívták életre a legolcsóbb csomagot, a Game Pass Core-t is), és az Xbox pénzügyi igazgatója, Tim Stuart új nyilatkozatával megerősítette ezt.
Stuart a Wells Fargo TMT Summiton tartott előadásában mondta el, hogy mi a vállalat jelenlegi célja:
"Ez egy kis stratégiaváltás. Nem akarok bejelenteni semmi nagy dolgot, de a küldetésünk az, hogy a saját fejlesztésű élményeinket és az előfizetéses szolgáltatásainkat minden képernyőre eljuttassuk, ahol lehet játszani. Ez jelenti az okostévéket, a mobilokat, és azokat is, amikre a múltban versenytársaknak gondoltunk, mint a PlayStation és a Nintendo."
De az elképzelést nem mindenki támogatja: a PlayStation leköszönő vezérigazgatója, Jim Ryan azt mondta még szeptemberben, hogy a Game Pass értékromboló nemcsak a videojátékok, hanem az egész iparág számára is, és a Microsoft csakis azért hajtott végre nagy felvásárlásokat, mert a szolgáltatással kapcsolatos kezdeti megközelítése nem működött. Kíváncsian várjuk, hogy az utódja milyen álláspontot képvisel majd, és mi a véleménye a Nintendo elnökének.
Addig is, amíg a PlayStation- és Nintendo-tulajokhoz is eljut a Game Pass, a jelenlegi előfizetők többek között között olyan újdonságoknak örülhetnek decemberben, mint a SteamWorld Build, a Rise of the Tomb Raider, a World War Z: Aftermath, a Goat Simulator 3, a Far Cry 6 és a Remnant 1-2.