Greene a becenevét viselő sikerjáték alapjait a DayZ modjaként dolgozta ki, majd kitartóan csiszolgatta a formulát az Arma 3, utána pedig a H1Z1 lehetőségeihez idomítva. Csak ezt követően igazolta le a dél-koreai Bluehole, hogy egy önálló játékban hozza ki mindazt a Takami Kósun Battle Royale című regénye és az abból készült filmek inspirálta műfajból, amit csak tud.
A PlayerUnknowns Battleground (vagyis most már PUBG: Battlegrounds) túlzás nélkül letarolta a piacot, de királysága pünkösdinek bizonyult, mert hamar fölébe kerekedett az Epic Games fejlesztette Fortnite.
Persze a Bluehole-ból lett Krafton nem adja fel, hanem azon fáradozik, hogy kibővítse a PUBG univerzumot (mert hogy ilyen is létezik). Ennek részét képezi a mobilos PUBG: New State, és szigorúan egyjátékos élményként megálmodott The Callisto Protocol túlélőhorror.
De mindez már Greene nélkül történik, aki amszterdami székhellyel létrehozta a PlayerUknown Productionst, hogy csapatával az elkövetkezőkben nyitott világú, sok játékost megmozgató alkotásokon dolgozhasson.
Az elválás azonban korántsem teljes, mert a Krafton kisebbségi tulajdonosként érdekelt a PP eredményes működésében, ezért nem lepődnénk meg, ha születnének még közös projektek.
Green közleménye is azt sugallja, hogy továbbra is jó viszonyt ápol korábbi munkaadójával.
"Nagyon hálás vagyok mindenkinek a PUBG-nál és a Kraftonnál, amiért kockáztattak és esélyt adtak nekem az elmúlt négy évben. Ma izgatottan teszem meg a következő lépést utamon, hogy létrehozzam azt az élményt, amit elképzeltem. Még egyszer köszönöm mindenkinek a Kraftonnál, hogy támogattak terveimben, a projektünkről egy későbbi időpontban fogok többet elárulni."
Ti kíváncsiak vagyok PlayerUnknown következő játékára?