Aki az elmúlt hónapokban izgatottan várta, hogy melyik fejlesztőstúdióra csap le a ZeniMax Media bekebelezését követően az Xbox, annak bizony csalódnia kellett, hiszen a redmondiak helyett inkább a PlayStation, a Tencent és az Embracer Group akvizícióval és befektetéseivel voltak tele a hírek.
Sem az E3-on, sem a gamescomon nem számolt be újabb, sikeresen nyélbe ütött megállapodásról Phil Spencer, de ez nem jelenti azt, hogy ne akarnák továbbnövelni az Xbox Games Studios ernyője alatt gyülekező csapatok számát.
A Wall Street Journal Tech Live eseménye során adott interjúban az Xbox feje megerősített korábbi, Satya Nadellával közös kijelentését, miszerint lesznek még felvásárlások. Spencer emlékeztetett, hogy a Microsoft vezetése mélyen hisz a tartalom erejében, és az egyik legjobb módja annak, hogy több tartalmat tudjanak kínálni a felhasználóknak, ha anyagi stabilitást nyújtanak azoknak az alkotóknak, akikkel már hosszabb ideje együttműködnek. (Érik az Asobo Studio csatlakozása, mondom én.)
"Szünet nélkül keressük azokat az embereket és csapatokat, akik és amelyek illeszkednek a stratégiánkba, vagyis még távolról sem végeztünk."
- mondta Spencer, mintegy aláhúzva, hogy az organikus növekedés (értsd: a meglévő stúdiókon belül hajtanak végre létszámbővítést, és hoznak létre egymással párhuzamosan dolgozó csapatokat) ugyanolyan fontos a számukra. Ettől függetlenül leszögezte, hogy nincs meghatározott kvóta, sem pedig időlimit, amelyeket túllépve már nem jöhetnek szóba további felvásárlások.
"Amennyiben olyan stúdióra bukkanunk, amelyik passzol, felvázoljuk a terveinket és fordítva, ha pedig úgy érezzük, együtt többre vinnénk, akkor összehozzuk."
Spencer abból sem csinált titkot, hogy miért előnyös számukra, ha sokszínű, különféle játékokat fejlesztő stúdiók állnak a rendelkezésükre. Ezek ugyanis elősegítik hosszútávú céljaik megvalósítását, amelyeknek az a lényege, hogy a lehető legtöbb eszközön legyen Xbox app.