Senki sem vitatja, hogy a Call of Duty egyike a videojáték-ipar meghatározó franchise-ainak, sőt a Sony szerint akkora jelentőséggel bír, hogy már a platformválasztásunkat is befolyásolja (bizony, ezzel az érvvel igyekezett alátámasztani a tervezett akvizícióval kapcsolatos versenyjogi aggályait a PlayStation gyártója a trösztellenes hatóságoknak), ám a Microsoft számára nem csak a legnépszerűbb FPS-széria miatt érdekes az Activision Blizzard, voltak fontosabb szempontok is.
Phil Spencer, az Xbox Game Studiost, a Bethesdát és ha a szaúdi hatóságok után a többiek is rábólintanak az ügyletre, az Activision Blizzardot is magába foglaló Microsoft Gaming feje interjút adott a Bloombergnek, minek során szóba került a felvásárlás oka.
Könnyű lenne azt hinni, hogy a CoD, a World of Warcraft, a Diablo és a többi franchise megkaparintása volt a fő mozgatórugó, ám Spencer egyértelművé tette, hogy a PC-s, és még inkább a mobilos terjeszkedésben rejlő potenciál miatt ér meg a redmondiaknak 68,7 milliárd dollár készpénzt az üzlet.
"A legnagyobb játékplatform ezen a bolygón a mobiltelefonoké, másfél milliárd ember játszik a mobilján. És úgy vélem, hogy a Microsoftnak sajnálatosan nincs ebben a szegmensben natív platformja. Konzolos és PC-s hátterünk miatt nem rendelkezünk a sikeres mobiljátékok fejlesztéséhez elengedhetetlen kreatív képességgel. Az Activision Blizzardról folytatott belső vitákon a cég mobilos és PC-s képességei (a Blizzard révén) domináltak, ez a két dolog keltette fel igazán az érdeklődésünket."
- mondta Phil Spencer.
Ha végignézünk a Microsoft korábbi próbálkozásain, azt kell látnunk, hogy még olyan franchise-okkal sem aratott zajos sikert, mint a Halo (Halo: Spartan Assault, Halo: Spartan Strike, ), a Gears (Gears POP!) vagy a Forza (Forza Street). Jelenleg pedig egyetlen mobiljátékokra szakosodott fejlesztőstúdióval rendelkezik a ZenimaxMedia bekebelezése révén megszerzett Alpha Dog Gamesszel.