Napjainkban már folyamatosak a leárazások, az új játékok megjelenésük után legkésőbb egy hónappal már kedvezményesen kaphatók, de a régebbieket is egyre olcsóbban szerezhetjük meg. Nem kell a nagy ünnepi leértékelésekre várnunk, az év során számos alkalommal kifoghatunk valamit jelentős kedvezménnyel.
Nem meglepő tehát, hogy egyre többen vásárolnak játékokat digitálisan, és egyre több kiadó dönt úgy, hogy nem helyezi újdonságait a boltok polcaira. Bár a Nintendo valószínűleg még sokáig kitart, és vannak piacok, ahol lassabb az átállás, egyre inkább úgy tűnik, hogy elkerülhetetlen lesz a dobozos játékok halála.
A NewZoo legfrissebb kutatása alapján az elmúlt 12 hónap során már a játékok 72%-át digitálisan szerezték be a fogyasztók. (Azt nem árt tudni, hogy a Nintendo nem osztott meg számokat, így a teljes Switch-kínálat kimaradt az összesítésből, pedig annak felhasználói jobban szeretik a dobozos játékokat, mint a digitális vásárlást.) A 184,4 milliárd dolláros globális forgalomból 51,8 milliárdot konzolos játékok eladásai tettek ki, 38,2 milliárdot PC-sek, és 2,3 milliárd dollárt költöttek a játékosok böngészős játékokra. Az összeg több mint 50 százaléka mobilon cserélt gazdát, a Honor of Kings és a PUBG Mobile is elképesztő módon termeli a pénzt.
Ti szoktatok még dobozos játékot venni? Ha igen, miért?