Patrick Söderlund volt a DICE CEO-ja egészen 2006-ig, és az EA általi felvásárlás után is a cég élén folytatta a munkát, míg nem előléptették, így az elmúlt években már ott ült a kiadó igazgatótanácsában. Söderlund nagyon fontos szerepet játszott abban, hogy a Frostbite az EA elsőszámú grafikus motorjává nőtte ki magát, és teljes mellszélességgel küzdött azért, hogy a játékosok igényeit, a játékélményt helyezzék előtérbe.
Söderlund közel két évtizedet húzott le az EA kötelékében, ez idő alatt pedig nem keresett kifejezetten rosszul: tavaly például 48 millió dollárt tett zsebre, amiben nagy szerepe volt annak a 20 milliós bónusznak is, amivel minden bizonnyal megpróbálták maradásra bírni. Söderlund jobban keresett, mint az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson.
Andrew Wilson egyébként egy hosszú közleménnyel búcsúztatta barátját, akinek távozásával átstrukturálnak néhány szervezeti egységet a kiadón belül. Söderlund az év végégig még a felmondását tölti a cégnél, vagyis a következő projektjét várhatóan csak 2019 elején leplezi majd le. Bőven van mit a tejbe aprítania, úgyhogy nem lepődnénk meg, ha nem egy kis indie csapattal kezdene pixel artos játékokat fejleszteni.