A britek továbbra is lelkesen mérik és publikálják a játékeladási számokat, de a digitális értékesítés eredményeire mindig többet kell várni. A GSD UK ráadásul csak azon kiadók számait ismeri, akik beleegyeztek ezek összesítésébe, de szerencsére mind az Activision, mind a Ubisoft ilyen (és egyébként a legtöbb nagy kiadó beszállt), úgyhogy nagyjából van képünk arról, hogyan teljesítenek az új megjelenések az egyik fontos videojátékos piacon.
A hét elején írtunk arról, hogy a Call of Duty: Black Ops Cold War és az Assassin's Creed Valhalla versenyét dobozosan az utóbbi nyerte, de már akkor is számítottunk rá, hogy ez nem tükrözi a digitális értékesítés állását. Igazunk is lett.
A Black Ops Cold Warból 39%-kal fogyott több digitálisan, mint a Modern Warfare-ből, de összesítettben a tavalyi CoD még mindig 16%-kal népszerűbb volt a startnál.
A Valhalla kelendőbb volt dobozosan, mint digitálisan, feltehetően azért, mert az új konzolok vásárlói egyszerre rendelték a gépet és a játékot, vagy ha már bementek a boltba, lekapták azt is a polcról. Az Odyssey-hez képest 200%-kal volt magasabb a digitális értékesítés, sőt, a Valhalla pusztán digitálisan jobban nyitott, mint az Odyssey mindkét értékesítési formát tekintve.
Érdekes még az is, hogy a CoD esetében 55%, az AC esetében 58% volt az xboxos vásárlás, és a maradék a PlayStation 4-es - aki a Sony platformját preferálja, valószínűleg már inkább megvárta a november 19-én érkező konzolt. PS5-ös számok egyébként még nincsenek is a listán, a Miles Morales azért kerülhetett fel, mert megjelent PS4-re.
Ez lett a digitális végeredmény:
- 1 Call of Duty: Black Ops Cold War
- Assassin's Creed Valhalla
- Spider-Man: Miles Morales
- FIFA 21
- Grand Theft Auto 5
- Watch Dogs Legion
- Monopoly Plus
- Need for Speed: Hot Pursuit Remastered
- Yakuza: Like A Dragon
- Red Dead Redemption 2