A Unity játékmotort gondozó Unity Technologies mostanában leginkább a botrányaival került be a hírekbe. Az EA egykori fejese, John Riccittiello vezette cég egy tömeges kirúgással indította a nyarat, majd összeállt egy rossz hírű céggel, az i-re pedig maga Riccittiello tette fel a pontot, amikor nemrég egész egyszerűen lehülyézte azokat a fejlesztőket, akik nem tömik tele mikrotranzakciókkal a játékaikat.
Mindez azonban nem tántorította el a Microsoftot attól, hogy partnerségre lépjen a vállalattal, melynek tényét nemrég jelentették be a redmondiak.
Az összefogás jegyében a Microsoft Azure felhőplatform fog otthont adni a Unity valós időben szimulált 3D-s szolgáltatásainak (RT3D), amelyeket nem csak a játékfejlesztők, de minden más iparág is hasznosíthat.
A felek ugyanis úgy gondolják, hogy a jövőben számos szektorban szükség lesz erre a technológiára, a Microsoft Azure pedig megfelelő infrastruktúrával bír ahhoz, hogy kiszolgálja ezt az igényt.
"A játékokban született 3D-s interaktív élmények varázsa gyorsan átterjed a játékon kívüli világokra is. A Unity olyan platform-agnosztikus, natív felhős megoldást épít, amely a vállalati fejlesztőktől a polgári alkotókig minden fejlesztő széles körű igényeit kielégíti. Azzal, hogy az alkotóknak könnyű hozzáférést biztosít az RT3D szimulációs eszközökhöz, valamint a való életből származó helyek és tárgyak digitális ikertestvéreinek létrehozására, a Unity könnyű utat kínál az alkotóknak az RT3D eszközök előállításához, akár játékokhoz, akár játékokon kívüli világokhoz."
Az összefogás tehát elsősorban a Unity techológiájának expanzióját szolgálja, de játékos szemmel is van hírértéke, a Microsoft ugyanis azt ígéri, hogy a partnerség révén a fejlesztők könnyebben elérhetik majd a windowsos és xboxos közönséget is.
"A Microsoft és a Unity közötti partnerség azt is lehetővé teszi, hogy a Made with Unity játékfejlesztők könnyebben elérjék játékosaikat a Windowson és az Xbox eszközökön, új lehetőségeket nyitva meg számukra a sikerre. A továbbfejlesztett fejlesztői eszközökkel, a szilíciumtól a felhőig terjedő legújabb platforminnovációk kihasználásával és a publikálási élmény egyszerűsítésével a Unity alkotói megvalósíthatják álmaikat, és világszerte több játékoshoz juttathatják el játékaikat."
- írja a Microsoft hivatalos közleménye. Hosszabb távon pedig könnyen lehet, hogy az Azure-hálózatnak a Unity metaverzumában is jut majd némi szerep, a játékmotor fejlesztője ugyanis már tavaly beharangozta, hogy érdekelt a területen, ennek érdekében pedig fel is vásárolta Peter Jackson VFX-es cégét, a Weta Digitalt.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!