Nem vitás, hogy nagyot ment a decemberben elrajtolt Marvel Rivals, a NetEase Games alkotása rengeteg játékos szívében töltötte be azt az űrt, amit Overwatch 2 nem tudott. E sorok írásakor is több mint 147 ezren nyúzzák csak a Steamen, az egyidejű játékosszám csúcs pedig a 645 ezret is megközelítette, miközben a regisztrált játékosok száma már decemberben meghaladta a 20 millió főt.
Bárhonnan is nézzük, a Marvel Rivals sikeres, ennek ellenére úgy döntött a NetEase, hogy lapátra teszi a dizájnért felelős seattle-i fejlesztőcsapatot. A hírt először Thaddeus Sasser, a projekt egyik vezetője osztotta meg a LinkedInen, döbbenetét fejezve ki, hogy alig néhány héttel a sikeres rajt után az egész csapatot leépítették.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy a játék egyértelmű pénzügyi sikert aratott: egyes becslések szerint az első hónapban 136 millió dollárt termelt. Ennek ellenére a NetEase a továbbiakban nem tart igényt az amerikai fejlesztőkre, és a munkálatokkal innen a kínai csapatát terheli. A PC Gamernek eljuttatott közleményben a cég szervezeti okokra hivatkozott, valamint a hatékonyabb fejlesztést jelölte meg célként.
Érdemes megjegyezni, hogy a NetEase nem először csökkenti amerikai jelenlétét: az utóbbi hónapokban több nyugati stúdióját is bezárta, vagy drasztikusan visszavágta azok létszámát. Továbbá az eset rávilágít a játékipar egyik sajátos ellentmondására: egy játék lehet óriási siker, de ez nem feltétlenül garantálja, hogy a rajta dolgozó fejlesztők megtarthatják az állásukat. Ne feledjük, hogy a Microsoft például annak ellenére döntött a Tango Gameworks felszámolása mellett, hogy annak legutóbbi játéka, a Hi-Fi Rush a nullával egyenlő hírverés ellenére is pozitív mérleget zárt, miközben a kritikusok agyba-főbe dicsérték. A japán stúdiót végül csak az mentette meg a bezárástól, hogy a PUBG-val megtollasodott Krafton megvásárolta.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.