Nem várt izgalmakkal kezdődött az év, hiszen mindössze pár hét alatt kérője akadt a Zyngának (a Take-Two nyomulna a mobilos piacon), az Activision Blizzardnak (értékes IP-kat, stúdiókat és mobilos jelenlétet szeretne a Microsoft), valamint a Bungie-nak (erősítené live service játékkínálatát a Sony) is. A mostanában nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésekből, valamint az azokkal összefüggésben adott interjúkból pedig a napnál is világosabban kirajzolódik, hogy az iparág nagyhalainak eszük ágában sincs leállni.
Nem lehet sok kétségünk afelől, hogy az Embracer Group, a Tencent, a Sony és a Microsoft további felvásárlásokra készül, ahogy az Electronic Arts sem zárkózott el az elől, hogy a Codemasters bekebelezése után újabb akvizícióra kerítsen sort. Ugyanakkor mindeddig keveset lehetett tudni egy mások fontos játékipari szereplő, a Nintendo terveiről.
Tőzsdei kapitalizációja (pillanatnyilag 58,71 milliárd dollár) és 10 milliárd dollárt jócskán meghaladó likvid tőkéje alapján a Switch gyártója is megengedhetne magának egy nagyobb bevásárlást, ám a kiotói központú vállalat más utat választott. Shuntaro Furukawa, a Nintendo elnöke a legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentésben világosan a befektetők tudtára adta, hogy nem terveznek akkora elánnal kiadókat és stúdiókat vásárolni, mint teszi azt a Microsoft és a Sony.
"A márkánk olyan termékekre épült, amelyeket alkalmazottaink elhivatottsága hívott életre, ezért a vállalatunknak semmiféle pluszt nem jelentene egy csomó új munkatárs, akikből hiányzik a Nintendo-gén."
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a cég tétlenül ücsörögne a babérjain, tavaly novemberben derült ki, hogy a belsős stúdiók megerősítésére 100 milliárd yent (870 millió dollárt) kíván fordítani a vállalat. És mint arra Furukawa felhívta a figyelmet, nem utasítják el kategorikusan a felvásárlás útján történő bővülést, tavaly például egyszer és mindenkorra magukhoz láncolták a Next Level Gamest, a Luigi's Mansion 3 fejlesztőjét.
A legvalószínűbb tehát, hogy ha a cég a jövőben megint feltöri a perselyt, akkor azt egy olyan külsős csapatért teszi meg, amelyikkel korábban eredményesen tudott együttműködni. Szerintetek melyik stúdió vagy kiadó passzolna a Nintendóhoz?