Hirdetés

Vizsgálatot indított a reklámhatóság a No Man's Sky miatt

|

A brit Advertising Standards Authority azt vizsgálja, félrevezetőek-e a No Man's Sky-hoz kiadott képek és videók, és ha igen, mennyire.

Hirdetés

A Ubisoft reputációján sokat rontott, hogy játékai az előzetesekben sokkal szebbnek tűntek, mint amilyenek végül lettek. A cég összekapta magát, a Watch Dogs 2 esetében már látszólag nem ferdít, de az esetből sajnos nem mindenki tanult.

A No Man's Sky ügye a Ubisoftéinál sokkal súlyosabb. A megjelent játék ugyanis nem csak látványában, funkcióiban is eltér attól, amit a Hello Games csapata ígért, ráadásul a megjelenés előtti hónapokban is egy másik változatot mutogattak, mint amit a játékosok végül kézhez kaptak - erről itt írtunk részletesen. A Sony is egyetért, hogy nem volt kimondottan jó a játék marketing-stratégiája.

Mint azt a Eurogamer kiderítette, az ASA, avagy a brit, reklámokkal foglalkozó szervezet nyomozást indított, miután többen is panaszt tettek a No Man's Sky reklámozása kapcsán.  A panaszok között szerepel az állatok, az űrrepülők viselkedésének a videókban és a játékban látottak közti különbözősége, a nagyobb csaták hiánya, illetve a grafika és a screenshotok eltérése. Ha helyt adnak a felhasználók által elmondottaknak, töröltethetik és letilthatják a reklámanyagokat, avagy a játék esetében a videókat, képeket, illetve a keresőkben megjelenő, fizetett hirdetéseket is.

Egész konkrétan a Steam adatlapot vizsgálják, de ha ítélet születik, azt a YouTube-on megjelent videókra és a PlayStation Store-os adatlapra is kiterjeszthetik. A cég felvette a kapcsolatot mind a fejlesztőcsapattal, mind a Valve-vel, egyelőre kérdésekre várnak választ.

Azt, hogy mekkora a probléma, jól szemlélteti, hogy a Steamen külön fel kellett tüntetni, a játékra a szokásos pénzvisszatérítési szabályok vonatkoznak. Remélhetőleg a jövőben egyik fejlesztő vagy kiadó sem csinál hasonlót, attól függetlenül, mekkora büntetést kap végül a Hello Games.

Korábban egyébként a Killzone: Shadow Fall kapcsán indult egy per, mert a játék nem abban a felbontásban futott, amit a Guerrilla Games állított. Azt végül a fejlesztők nyerték meg.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)