A Ubisoft reputációján sokat rontott, hogy játékai az előzetesekben sokkal szebbnek tűntek, mint amilyenek végül lettek. A cég összekapta magát, a Watch Dogs 2 esetében már látszólag nem ferdít, de az esetből sajnos nem mindenki tanult.
A No Man's Sky ügye a Ubisoftéinál sokkal súlyosabb. A megjelent játék ugyanis nem csak látványában, funkcióiban is eltér attól, amit a Hello Games csapata ígért, ráadásul a megjelenés előtti hónapokban is egy másik változatot mutogattak, mint amit a játékosok végül kézhez kaptak - erről itt írtunk részletesen. A Sony is egyetért, hogy nem volt kimondottan jó a játék marketing-stratégiája.
Mint azt a Eurogamer kiderítette, az ASA, avagy a brit, reklámokkal foglalkozó szervezet nyomozást indított, miután többen is panaszt tettek a No Man's Sky reklámozása kapcsán. A panaszok között szerepel az állatok, az űrrepülők viselkedésének a videókban és a játékban látottak közti különbözősége, a nagyobb csaták hiánya, illetve a grafika és a screenshotok eltérése. Ha helyt adnak a felhasználók által elmondottaknak, töröltethetik és letilthatják a reklámanyagokat, avagy a játék esetében a videókat, képeket, illetve a keresőkben megjelenő, fizetett hirdetéseket is.
Egész konkrétan a Steam adatlapot vizsgálják, de ha ítélet születik, azt a YouTube-on megjelent videókra és a PlayStation Store-os adatlapra is kiterjeszthetik. A cég felvette a kapcsolatot mind a fejlesztőcsapattal, mind a Valve-vel, egyelőre kérdésekre várnak választ.
Azt, hogy mekkora a probléma, jól szemlélteti, hogy a Steamen külön fel kellett tüntetni, a játékra a szokásos pénzvisszatérítési szabályok vonatkoznak. Remélhetőleg a jövőben egyik fejlesztő vagy kiadó sem csinál hasonlót, attól függetlenül, mekkora büntetést kap végül a Hello Games.
Korábban egyébként a Killzone: Shadow Fall kapcsán indult egy per, mert a játék nem abban a felbontásban futott, amit a Guerrilla Games állított. Azt végül a fejlesztők nyerték meg.