A korábbi években számos beszámolót és panaszt lehetett olvasni a Bethesda, illetve anyavállalata, a ZeniMax Media munkakörülményeivel kapcsolatban, ugyanis a cégeknél jellemző volt a munkavállalók túldolgoztatása, a játékfejlesztői környezetben gyakran alkalmazott crunch jelensége. Nemrégiben a 2018-ban megjelent Fallout 76-tal kapcsolatban olvashattuk, hogy mennyire túlhajtották a fejlesztőket, és még a vezetőség sem állt a helyzet magaslatán.
Az Xbox Games Studios vezetője, Matt Booty nyilatkozatai alapján azonban az elmúlt évben sikerült változtatni a szervezeti szemléletmódon, és a cégeknél már nem jellemző az extrém túlóra
Booty a Kotakunak adott interjúban beszélt a témáról, és elmondta, sajnos a játékipar elmúlt 10 évére jellemző volt, hogy a stúdiók túlhajszolják a munkavállalókat. Szerinte nem kifejezetten a Bethesda problémája volt a crunch, hanem általában a játékfejlesztő stúdióknál megfigyelhető jelenségnek tekinti. Karrierje elején az iróasztala alatt is aludt a munkahelyén, és akkoriban erre és az ehhez hasonló szituációkra büszkék is voltak a kollégáival.
Hozzátette, hogy szerinte a Bethesda vezetőségével sikerül jól kezelniük a munkaidőkre vonatkozó szituációkat, és ugyan a túlórázás teljes mértékben nem kerülhető el, azt mégsem teszik kötelezővé. Nem helyeznek szükségtelen nyomást a dolgozókra, ugyanakkor a munkavállalókat támogatják a HR divízióval és támogatói csoportokkal is együttműködve.