Érdemes tudni, hogy Magyarország - számos kelet-európai országhoz hasonlóan - a videojátékipar szempontjából nem képvisel számottevő erőt. Ennek hátterében egyrészt a gazdasági helyzet, másrészt a fogyasztói szokások állnak; kicsi a piac, nem mindenkinél megfelelő a hozzáállás (sajnos mind ismerjük az "nCore-on ingyen van XDXD" mondatot), vagy ha a vásárlási szándék meg is van, nehezen tudjuk megfizetni a 20 ezer forintos játékokat.
A NewZoo és a Wargaming által közzétett felmérés alapján 2018-ban 34 milliárd forintot szántunk videojátékokra, beleértve a játékvásárlást és a mikrotranzakciókat, játékon belüli vásárlásokat is. Az adatok szerint a 80 milliós népességű Németország 1727 milliárd forintnak megfelelő összeggel járult hozzá az iparág tündökléséhez, a második helyen az európai országok között az Egyesült Királyság áll 1613 milliárddal. Őket Franciaország (1175 milliárd), Spanyolország (786 milliárd), Olaszország (772 milliárd) és Oroszország (520 milliárd) követi. A Newzoo most kiadott táblázatában nem szerepelt Kína, viszont korábban ott is végeztek felmérést: az ázsiai ország 619,5 millió játékosnak köszönhetően 10864,7 milliárd forinttal áll az élen, és ez nem kis mértékben a mobiljátékoknak köszönhető. Mi a ranglistán az 54. helyen állunk, rögtön Pakisztán, Marokkó és Nigéria mögött. Azt, hogy a gazdasági helyzet és az alapvető felfogás milyen mértékben befolyásolja a vásárlási szándékot, jól mutatja, hogy a 9 milliós népességű Svájcban 154 milliárd forintnak megfelelő összeget, az 5 milliós Norvégiában pedig 99 milliárdot szántak videojátékokra a tavalyi évben.
És ha már a Wargaminggel együttműködésben készült a felmérés, megtudtuk, hogy a kiadó játékainak (World of Tanks, World of Warships, World of Warships: Legends, World of Warplanes, Pagan Online) 1,6 millió magyar játékosa közül 629 000 játszik a World of Tanks PC-s változatával.
Ti átlagosan mennyit szoktatok videojátékra költeni?