A koronavírus terjedésével egyre több rendezvény és program kerül lemondásra hazánkban is, hogy ezzel vegyük elejét egy olyan szintű fertőzéshullámnak, ami egy olaszországihoz hasonló kijárási tilalommal lenne csak orvosolható. Mivel egyre többen kénytelenek otthon maradni, sokan azt gondolnák, hogy most az olyan cégek, akik otthoni szórakozást nyújtanak, profitálhatnak a szerencsétlenségből, de egy elemző szerint a Netflixhez hasonló szolgáltatók ugyanúgy károsulhatnak, mint bármilyen más vállalat.
Laura Martin a Needham elemzője elmondta, hogy téves az a feltevés, miszerint egy ilyen helyzetből jól jöhet ki a Netflix. Mivel a szolgáltatás havi előfizetéses modellben működik, így egyáltalán nem termel több profitot az, hogy az otthon maradó emberek több filmet és sorozatot néznek, új előfizetésekre pedig nem nagyon lehet számítani. Sőt a kialakult helyzet miatt többen le is mondhatják az előfizetésüket:
"Olaszország most került karantén alá, beleértve azokat az utazási szektorban dolgozó alkalmazottakat, akik nem mehetnek munkába, így nem kaphatnak fizetést sem, és az utazási vágy világszerte zuhan. Mivel a Netflix alapvetően luxuscikknek számít, a nemzetközi feszültség emelkedésével arra lehet számtani, hogy a bevételeik csökkenni fognak."
A lényeg tehát az, hogy a Netflixhez hasonló szolgáltatások alapvetően nem tartoznak a létszükségleteink közé, így azok, akik a karanténok miatt nem tudnak munkába menni, valószínűsíthetően megnyirbálják majd költségvetésüket.
A másik probléma maga a tartalomgyártás lehet, mivel a világjárvány fokozatos bénítja meg a szórakoztatóipart is, egyre nehezebb és drágább lesz forgatni, biztonságos körülményeket teremteni, ez pedig tovább ronthatja a streaming és tévés produkciók esélyeit ebben a szélsőséges helyzetben.