Egyre gyakoribb, hogy egyes kormányok a videojátékiparral is elkezdenek foglalkozni, és a hazai fejlesztőcsapatokat támogatják. Ennek legjobb példája Lengyelország, ahol ha a kormány nem áldoz jelentős pénzeket a fejlesztőstúdiókra, akkor talán ma szegényebbek lennénk a The Witcher szériával, de hazánkban is egyre nagyobb figyelem irányul a gamingre. Németország most kifejezetten a saját játékpiacának megerősítésére különített el egy jelentősebb összeget.
A német parlament alsóháza elfogadta azt az előterjesztést, miszerint a költségvetésből majdnem 17 milliárd forintnak megfelelő összeget különítenek el, hogy abból a videojátékfejlesztést támogassák a régióban. A tervezet megalkotásakor példának hozták fel Franciaországot, Nagy-Britanniát és Kanadát, ahol már szintén megszavaztak hasonló törvényeket, noha velük összehasonlítva Németországban nagyjából 30%-kal magasabbak a fejlesztési költségek. Egy korábban elvégzett piackutatás megállapított, hogy az országban minden elköltött 100 euróból mindössze 4,3 jut a hazai fejlesztőknek, a megszavazott összegből ezen szeretnének javítani.
"A pártok is egyetértenek abban, hogy a Németországot még fontosabb szereplővé kell tenni nemzetközileg a videojátékfejlesztés terén. Most arra várunk, hogy az Európai Unió is elfogadja a tervezetet, ezután számos új projekt indulhat be Németországban."
- mondta Felix Falk, a törvényt kezdeményező szervezet vezetője. A támogatási programnak már volt egy próbaidőszaka tavaly, melynek keretében az ezzel foglalkozó miniszterséghez 380 projektajánlat futott be. A tendenciát mindenképp üdvözöljük, hiszen a piaci versengés remélhetőleg azt eredményezi, hogy egyre több remek alkotás születik majd.