Fenntarthatatlan pályára került a játékipar az évtizedeken át jól bevált stratégiák és üzleti modellek mellett az irgalmatlanul hosszúra nyúló fejlesztési ciklusok, valamint az azzal párhuzamosan elszálló költségek miatt. Egyre kevésbé működik az a megoldás, hogy egyetlen platform közönsége tartja el a kizárólag arra megjelent játékokat, és ez hatványozottan érvényes az AAA kategória blockbusterfilmek költségvetését is gyakorta túlszárnyaló összegből készült alkotásaira.
Okkal kezdett óvatos nyitásba az Xbox a PC és a cloud gaming után a konkurens konzolok felé, ahogy a PlayStation játékai sem puszta szívjóságból érkeznek PC-re. De ugyanez a felismerés áll a Square Enix stratégiaváltása mögött is, mivel a cég bevételei nem tudják ellensúlyozni a növekvő költségeket.
A kiadó, mely korábban számos alkalommal kötött megállapodást teljes, átmeneti, vagy kizárólag a konzolokat érintő exkluzivitásról a Sonyval, a 2023-2024-es pénzügyi évre vonatkozó beszámolójában arról tájékoztatta a befektetőket, hogy a jövőben multiplatform stratégiát kíván követni, méghozzá "agresszíven", ennek pedig a Nintendo Switch és a PlayStation éppúgy része, mint az Xbox és a PC. Az irányváltás kiemelten érinti a nagy franchise-okat és AAA címeket, beleértve azokat is, amelyek a katalógus részét képezik.
Magyarán nemcsak a jövőbeli megjelenésekre érvényes az új stratégia, hanem azokra is, amelyek eddig csupán egyetlen platform (Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI), vagy platformok szűkebb körének (Final Fantasy VII Remake, Forspoken) vendégszeretetét élvezték.