Míg egyes stúdiók öntik ránk a jobbnál-jobb AAA címeket, mások az embereiket öntik ki az utcára. Érdekes kettősség jellemzi ezt az évet: eladási rekordok mellett játékfejlesztők százai kerülnek utcára egyre több stúdiónál. Ezúttal a Ubisoft tette lapátra 124 dolgozóját, nagy részük (pontosan 98 személy) a kanadai részleg IT és üzleti szolgáltatási oldalán tevékenykedett. A maradék monetreáli Hybride VFX stúdió kollégája volt.
A Hybrid egyébként egy filmekre és sorozatokra szakosodott gyártási stúdió. Olyan projekteken dolgoztak korábban, mint az Ahsoka, a Mandalóri, és a Skywalker kora sok más mellett. A Mobygames jelentése szerint az egyetlen videojátékos érintettsége a csapatnak a Far Cry: Primalben érhető tetten, de akárhogy is, a VFX csapat is a Ubisoft része.
A francia óriás egyébként azzal indokolta a leépítést, hogy minden csapatukat igyekeznek hatékonyabbá tenni, és biztosítani, hogy jobb helyzetben legyenek a hosszútávú siker eléréshez - jelentsen is ez bármit. Nagyrészt a kanadai bizonyítványt próbálták megmagyarázni, mivel elmondásuk szerint a 98 kirúgott alkalmazott "kevesebb, mint a munkaerő 2 százaléka volt az adminisztratív részlegről".
Akárhogy is, a 2023-as év nem volt kegyes a kevésbé sikeres szereplőkhöz, és a Ubisoft az elmúlt években nem teljesített nagyon szépen. Talán majd a Skull and Bones megmenti őket, ha megjelenik valaha egyáltalán.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!