A Wolfire Games 2021-ben jogi csörtét kezdett a Valve-val, mondván, a cég szabálytalan eszközökkel uralja a PC-s piacot, és monopóliumot tart fenn (relatíve sűrűn futnak bele ilyen csatákba). Ebből a perből pedig most kiderült, hogy az illetékesek csúnyán elbaltázták az érzékeny adatok kitakarását, és így kiderült pár érdekes apróság, melyeket Pavel Djundik, a SteamDB alkotója szépen le is jelentett.
A dokumentumok tanúságai szerint 2021-ben egészen pontosan 336 személy dolgozott a Valve zászlaja alatt. Ebből 79 munkatárs dolgozott közvetlenül a Steamen, míg 181-en a "Játékok" részlegen. Tekintettel arra, hogy melyikkel mennyit foglalkozik a Valve, mi ezeknek a számoknak a fordítottjára tippeltünk volna. Mindezeken felül volt még 41 alkalmazottjuk a hardver részlegen, és 35 az adminisztratív osztályon.
Ugyan ezek 2021-es adatok, de ha visszamegyünk az időben, akkor láthatjuk, hogy a Valve egyébként meglepően konzisztens volt a csapatainak méreteit illetően. A PCGamer 2016-os jelentése szerint akkor 360 munkatársuk volt, a Wikipedia szerint pedig 330-an dolgoztak náluk 2013-ban. A Wolfire egyébként konkrétan ezért is kritizálta a céget: a stúdió elmondása szerint a Valve szándékosan apró csapatot állít a Steam üzleti részlegének karbantartására és fejlesztésére.
Akárhogy is, lenyűgöző, hogy a Valve egy ekkora állománnyal üzemelteti a PC-s tábor kedvenc platformját. Összehasonlításképp lent felsoroltuk a gaming világ kiesbb és nagyobb szereplőit, és hogy ők mekkora csapatokat tartanak fenn:
- Microsoft Gaming: ~ 20 100
- Ubisoft: 19 100
- Electronic Arts: ~ 13 700
- Sony Interactive Entertainment: 12 700
- Bungie: 1 350
- Larian: 470
- Naughty Dog: 400+
- Bioware: ~ 270 (a leépítés után)
- New Blood Interactive: ~ 30
- Supergiant: 25
- Team Fortune: 2