Néhány nappal ezelőtt írtunk arról, hogy a Business Insider úgy értesült, a Microsoft elkezdett fejleszteni egy technológiát, melynek segítségével a fejlesztők úgy helyezhetnek el valódi reklámokat a játékokban, hogy azok ne lógjanak ki a környezetből. Hirdetőtáblákon láthatnánk termékeket, ami még annyira talán nem is lenne zavaró, ha ízlésesen tudják implementálni.
Most a Bloomberg kérdezte meg forrásait, akik arról meséltek, hogy a Sony már másfél éve fejleszt egy hasonló rendszert, és lehet, hogy idén be is veti.
Állítólag már a tesztelés zajlik, és elsősorban free-to-play játékokban számíthatunk a megoldás felbukkanására. A hirdető partnerek egy privát oldalon vásárolhatnának felületet. Külön fontos, hogy a hirdetések organikusnak tűnjenek, illeszkedjenek a világba.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Azt még a Sony sem tudja, hogy szeretne-e a bevételből részesedést, vagy beéri azzal, hogy a fejlesztőknek és a kiadóknak pénzért adja a felhasználókról gyűjtött adatokat, melyek segítségével a hirdetéseket tudják célozni (tehát semmi személyes, semmi olyan, ami alapján valaki egyénileg beazonosítható, csak általános dolgok, mint a kor, a tartózkodási hely, a játékos szokások stb.). Állítólag a cég azt is megválasztja, melyik adtech céggel dolgozik együtt, és kerüli azokat, akik maguk is adatokat gyűjtenének.