A NASA külön honlappal hívja fel a figyelmet, hogy a tudósok kutatásai és publikációi alapján mi a helyzet a klímaválsággal, milyen egyértelmű jelei vannak, és hogy a problémát egyértelműen az ember okozza. Azért is fontos ezt összegezni és hangsúlyozni, hogy az újabb generációk is tisztában legyenek a lehetséges jövővel, és aktívan tehessenek azért, hogy mérsékeljék a negatív hatásokat.
Már egy 2021-ben, tízezer 16 és 25 év közti fiatal közreműködésével készített tanulmány rámutatott arra, hogy a megkérdezettek 83 százaléka úgy érzi, az emberiség nem gondoskodik a bolygónkról. Számos zöld kezdeményezés van, ami igyekszik pozitív irányba billenteni a mérleg nyelvét, amik között kiemelt helyet kapnak az elektromos autók elterjesztése és a fosszilis energiahordozók elhagyása, a Shell vadonatúj kampánya viszont a visszajelzések alapján nincs közöttük, sőt.
Többen is beszámoltak arról Twitteren/X-en, hogy a vállalat a Fortnite alkotóival lépett partnerségre annak érdekében, hogy a Shell V-Power NiTRO+ prémium üzemanyagát reklámozza egy új pályával. A Shell több ismert tartalomkészítőnek is fizetett azért, hogy népszerűsítse a dolgot, és próbálják ki a térképet: a Media Matters hat olyan Twitch-streamert is azonosított, akik kapcsolatban állnak a céggel: Punisher, NateHill, Chica, brookeab, Astrobounder és Grady_Rains.
Az együttműködés célja állítólag az, hogy a milleniálok érzelmileg kötődjenek a Shell fenntartható jövő iránti elkötelezettségéhez, de a kampány inkább kontraproduktív lett: többek között a Windows Central munkatársa, Jez Corden és a klímaválsággal foglalkozó Heated újságírója, Emily Atkin is rávilágított a cég megosztó lépésére a közösségi médiában, a hozzászólások pedig azt tükrözik, hogy nem feltétlenül ez volt a legjobb döntés marketing szempontból.
Ti mit gondoltok erről az egészről?