Bár sokan erős fenntartásokkal kezelik, per pillanat minden jel arra utal, hogy a mesterséges intelligencia a videojátékokba és a fejlesztési folyamatokba is beépül majd - a kérdés nyilvánvalóan az, hogy pontosan hogyan. Az Electronic Arts fejese, Andrew Wilson például kifejezetten bizakodóan tekint a technológiára, mi több, a stúdió fejlesztői is izgatottak az AI adta lehetőségekkel kapcsolatban.
Nemrégiben Neil Druckmann, a Naughty Dog vezetője és kreatív fejese is szólt néhány szót a technológiáról, amiről egészen pozitívan vélekedett. Úgy gondolja, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy "kalandosabb projekteket vállaljanak, és feszegessék a történetmesélés határait a játékokban."
Tekintve, hogy egy erősen ellentmondásos témáról van szó, várható volt, hogy többen is beleállnak majd Druckmann szavaiba, még annak ellenére is, hogy a fejes elismerte: "számos etikai kérdés van, amivel foglalkozni kell."
A Dragon Age egyik fejlesztője, David Gaider az alábbi sorokat írta Twitter/X bejegyzésében:
"Ha elolvasod az interjút, elég egyértelművé válik, hogy az ő [Neil Druckmann - a szerk.] történetmesélésről alkotott elképzelése elsősorban a rendezésről szól. Úgy tűnik, az egyetlen dolog, ami megakadályozza, hogy a mesterséges intelligencia a Naughty Dog saját íróinál jobb legyen, az a képesség, hogy kifinomult legyen rendezésben. A »néhány etikai kérdés« mellett, nyilvánvalóan."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Majd úgy folytatta:
"Ez mellőzi azt a gondolatot, miszerint az együttműködés egy különálló tényező. Hogy azok az emberek, akik egy rendező alatt dolgoznak, nem azért foglalkoznak játékokkal, hogy alacsonyabb fizetést kapjanak és kevesebbet dolgozzanak - a szívük mélyén mind történetmesélők, és szeretik a játékokat. Ők nem akadályok, akiket félre kell dobni egy mesterséges intelligenciát dicsérő személy miatt."
If you read the interview, it's pretty telling that his idea of storytelling is all about direction. The only thing preventing AI from improving on Naughty Dog's own writers, apparently, is the ability to provide it nuanced direction. "Some ethical issues" aside, evidently. 🤓 https://t.co/kRYy8hHjHm
— David Gaider (@davidgaider) May 24, 2024
Egy szabadúszóként tevékenykedő játékipari szereplő, Nessa Cannon szintén hangot adott ellenérzéseinek - ő elsősorban a mesterséges intelligencia által generált történet és az azt övező tartalom minőségével kapcsolatban fejezte ki aggodalmát.
"Szívesen megnéznék egy videót arról, ahogyan megpróbálja az AI segítségével »feszegetni a történetmesélés határait«."
- írta kissé cinikusan.
Akadt olyan is, aki szavak nélkül adott hangot egyértelmű nemtetszésének. Josh Sawyer, a Fallout: New Vegas rendezője - Druckmann mondandójára reagálva - az alábbi képet posztolta ki Twitter/X oldalán:
https://t.co/RJpwRXt7WJ pic.twitter.com/J8qe4gu4MT
— Josh Sawyer (@jesawyer) May 23, 2024
Szerintetek jogos a felháborodás?