Lezajlott a Ubisoft aktuális befektetői tájékoztatója, amelynek keretében Yves Guillemot többek között az iparággal kapcsolatos kérdésekre is válaszolt. Az egyik legfontosabb témát cseppet sem meglepő módon a Microsoft és az Activision egyesülése szolgáltatta.
Amikor közel 69 milliárd dollár forog kockán, akkor hirtelen mindenki kíváncsivá válik, és ez a Ubisoft vezetőségénél sincs másképp. Guillemot meglepően pozitívan beszélt a felvásárlásról: szerinte ez az egész csak megerősíti a Ubisoft hozzáállását a piachoz.
Úgy véli, hogy az akvizíció rámutat arra, mennyire fontosak manapság a jól ismert brandek, de ezen felül is megjegyezte, hogy a Microsoft részben a King miatt vásárolja fel az Activision Blizzardot. A mobilos óriás iszonyatos pénzeket termel a Candy Crushnak köszönhetően, és Guillemot szerint redmondiak elszántsága a bizonyíték rá, hogy jó döntés volt részükről is a mobilplatformokra koncentrálni.
"A felvásárlás megmutatja, hogy mekkora értékkel bírnak a konzolos és PC-s szellemi termékek, de a mobilosok is, amelyek világszerte kedvelt brandekké válnak. Ez egy fantasztikus lehetőség. A Microsoft szerint az Activision alku mobilos része nagyon fontos. Ez összhangban áll a mi elképzeléseinkkel és befektetéseinkkel is."
Azt mondjuk Guillemot nem tette hozzá, hogy a Kinggel ellentétben a Ubisoft olyan gyorsan kaszálja el a mobiljátékokat, ahogy kihozza őket, de alapvetően nem téved. A mobilpiac rengeteg pénzt termel, akár szeretjük, akár nem. Nem véletlen, hogy közeleg a The Division és a Rainbow Six Siege mobilos változata.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!