Az alkalmi játékosoknak szóló élmények (Kinect, Just Dance, PlayLink és más, családi játékok), valamint a mobiljátékok hatására eljutottunk oda, hogy a videojátékozás már egy az emberek nagy része által általánosan elfogadott, sokak által művelt tevékenység, nem pedig a sötét szobában pizzát majszoló és energiaitallal öblögető, pattanásos kockák megvetendő, haszontalan elfoglaltsága.
Az Entertainment Software Association, avagy az ESA felmérése alapján 2019-ben a videojátékipar 90,3 milliárd dollárt generált az Egyesült Államokban, és közel 429 ezer új munkahely született. 143 ezer, közvetlenül az iparban dolgozó személy átlagosan 121 ezer dollárt keres évente (ez közel 37 millió forint), és 12,6 milliárd dollár gyűlt össze adó formájában a videojátékokhoz kapcsolódó vásárlásokból, tevékenységekből.
Kalifornia a játékipar központja, körülbelül 218 000-en dolgoznak itt, míg a második helyen álló Washingtonban mindössze 48 808 alkalmazott lehet.
Mint tudjuk, a karantén nagyon jót tett a játékiparnak, márciusban rekordok dőltek meg, és szárnyal a digitális értékesítés. Szerencsére a home office-ra való átállás sem okozott nagyon sok gondot a fejlesztőknek, bár néhány játék csúszást volt kénytelen elszenvedni emiatt, és főleg 2021-ben érezhetjük majd a járvány hatását.