Hirdetés

Nagyon erős évet zárt a Steam, itt vannak a számok

|

Úgy tűnik, hogy a jóslatok beigazolódtak és az otthonukba szorult emberek valóban sokkal többször fordultak a videójátékokhoz kikapcsolódásért, mint korábban.

Hirdetés

Tavaly tavasszal, amikor a koronavírus járvány világszerte elterjedt, sokan gondolták azt, hogy ha lesznek olyanok, akik profitálhatnak az állapotokból, akkor azok a játékfejlesztők és kiadók. Persze ez akkor még kétséges volt, hiszen a gazdasági gondok és a munkanélküliség emelkedése miatt egyáltalán nem volt biztos, hogy az emberek valóban megengedhetik maguknak videojátékok luxusát. A Steam adataiból most az tűnik ki, hogy sokaknak azért sikerült kigazdálkodni a napi játékra valót.

Ahogy azt a cég által kiadott évvégi összesítő is jól mutatja, sokkal többen játszottak 2020-ban videojátékokkal, mint 2019-ben, egészen pontosan 50,7 százalékkal töltöttünk több időt játékkal tavaly.

Persze ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy sokan vásároltak új játékot, hiszen mi magunk is sokat tudnánk mesélni a backlog takarításról a karantén alatt, de a Steamnek azért sikerült anyagilag is jó évet zárni.

Hirdetés

Ez új rekordokhoz vezetett a havi aktív felhasználók (120,4 millió), napi aktív felhasználók (62,6 millió), legmagasabb egyidejű felhasználók (24,8 millió), új vásárlók (havi 2,6 millió), játékidő (31,3 milliárd óra) és a vásárolt játékok (21,4%-os növekedés 2019-hez képest) számában.

Remek eredménnyel zártak a nagy szezonális leárazások is, emellett a nemrégiben bevezetett Steam Játékfesztiválok is, ahol kisebb stúdiók demójait próbálgathattuk:

VR téren is komoly előrelépések történtek a PC platformon a Steam jelentése szerint: 

"A PC-s VR játékok 2020-ban további növekedést mutattak a játékeladások egy évvel korábbihoz képesti 32%-os növekedésével. És ebbe még bele se számoltuk a Half-Life: Alyx kiadását, ami további 39%-ot adott mindehhez."

Csak 2020-ban 1,7 millió új VR felhasználó érkezett a platformra, emellett a Valve Index VR headset iránt is olyan magas volt a kereslet, hogy a gyártósorokról nem tudott kellő mennyiségű eszköz legördülni, hogy kielégítse azt.

A megnövekedett igények abszolút meglátszanak, hiszen a steamen keresztül csak tavaly 25,2 exabájt adatot töltöttek le (egy exabájt több mint egymillió terabájt). Ennek fényében a cég kénytelen volt optimalizálni az adatfelhasználását, és átütemezni a frissítéseit, hogy azok ne vegyék el a sávszélességet a szintén a négy fal közé szoruló munka és oktatás elől.

A Valve áruháza azzal zárja közleményét, hogy 2020-ban ugyan sok projekt végére sikerült pontot tenniük, de rengeteg feladatuk van, melyek megvalósítása 2021-re csúszott. Ezek között több partnerség is ott van, de tervezik a Steam felhasználói élmény csiszolását és a bejelentkezés fejlesztését. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)