A sztori egy nappal ezelőtt indult, amikor a Polygon az Ascendant Studios három kollégájával beszélve kiderítette, hogy az Immortals of Aveum csapatának felét kirúgták. Egy 80-100 fős stúdióról beszélünk, és úgy 40 embernyi leépítésről csicseregtek a madarak.
Amíg az újságírók próbálták igazolni az értesüléseket, a stúdió vezetője, Bret Robbins kiadott egy hivatalos nyilatkozatot. Ebben az Ascendant elnöke megerősítette a leépítést és pontosította a számokat.
Robbins közlése szerint a csapat 45 százalékának mondtak fel, és jelenleg azon dolgoznak, hogy minden érintettnek kifizessék az őt megillető végkielégítést, valamint segítsenek a további elhelyezkedésükben. Az okokról nem beszélt, de elég könnyű összerakni a képet.
Az Immortals of Aveum a megjelenéskor 800 fős csúcsot tudott csak összehozni Steamen, az elmúlt hónapban pedig ez a szám 74-re apadt. E mögött könnyen állhat az, hogy a játék PC-s hardverkövetelménye brutálisan magas: a The Verge számításai szerint a Steam felhasználóinak kevesebb mint 9 százaléka lenne képes elfogadható minőségben futtatni a lövöldét.
Mindebből tulajdonképpen az következik, hogy az eladások messze várakozáson alul maradtak.
— Bret Robbins (@BretRobbins) September 14, 2023
Mindig szomorú, amikor fejlesztők elveszítik az állásukat, de az különösen kellemetlen, amikor egy új IP beindításakor történik meg az összeomlás. Reméljük, hogy ez nem fogja elvenni az Electronic Arts kedvét attól, hogy új címekbe fektessen.