Noha streamingszolgáltatásai újfent felfelé ívelő szakaszban vannak, az előfizetők száma pedig nemcsak elérte, hanem már meg is haladja a 100 milliós lélektani határt (3,6 milliós növekedést követően 103,3 millió ügyfélről ír a vállalat pénzügyi jelentése), masszív veszteséggel zárta a Warner Bros. Discovery az előző negyedévet. A vezetőség David Zaslavval az élen azzal vigasztalódhat, hogy a 10 milliárd dolláros mínusz túlnyomó része (9,1 milliárd) értékcsökkenés következménye. Eközben a szórakoztatóipari óriás bevételei 9,7 milliárd dollárt tettek ki.
A vállalat a várakozáson aluli teljesítményt a könyv szerinti érték és a piaci kapitalizáció közötti különbséggel, az amerikai lineáris (értsd: kereskedelmi tévék, rádiók stb.) hirdetési piac gyengélkedésével, valamint a sportközvetítési jogok körüli bizonytalansággal magyarázza. Az utóbbival egyértelműen utalva arra, hogy a Warner Bros. Discovery a közelmúltban perre ment az NBA-vel, miután a szervezet nem hosszabbította meg együttműködésüket, és a 2024/25-ös szezon után az Amazonnal lép partnerségre.
Ezek az érvek azonban a vállalatban invesztáló kockázatitőke-befektetőket, amelyek a Financial Times szerint perre készülnek. A neves üzleti lap tudomása szerint ezt úgy kívánja megelőzni a Warner Bros. Discovery, hogy értékesíti videojátékos üzletágát, vagy legalább annak egyes részeit. Nagy kérdés, hogy a stúdiók önmagukban mennyire lehetnek vonzóak, mert igazi értékkel a WBD franchise-ai bírnak, mint a DC, A Gyűrűk Ura, a Harry Potter, a Mortal Kombat vagy a Trónok harca.
A Warner Bros. Games egyébként a vállalat egészéhez hasonlóan kiábrándító negyedévet produkált, 41 százalékkal estek a bevételek 2023 azonos időszakához viszonyítva, ami világosan mutatja, hogy a pénznyomdának hitt, szolgáltatásalapú Suicide Squad Kill the Justice Leage csúnyán alulmaradt a kizárólag egyjátékos és offline élményeket nyújtó Hogwarts Legacyvel szemben.
Érdemes megjegyezni, hogy mind David Zaslav ügyvezető, mind JB Perrett elnök stratégiai értékként tekint a videojátékokra. Nem véletlenül vásárolta meg a cég a közelmúltban a MultiVersust fejlesztő Player First Games stúdiót. A vezetők főként a free-to-play szegmensben látnak növekedési potenciált, melynek bevételei ellensúlyozhatják a ciklikus természetű konzolpiac rosszabb időszakait.
Végezetül szó esett még arról, hogy a Warner Bros. Discovery nem akar mindenáron a saját stúdióira (ezekből 11 van pillanatnyilag) támaszkodni, hanem kész harmadik fél számára licencelni az általa birtokolt franchise-okat. Zaslav szerint sorban állnak az érdeklődők, akik játékokat fejlesztenének és adnának ki a WBD szellemi termékeire támaszkodva.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.