Egyre többen nyilatkoznak annak kapcsán, hogy milyen kemény áldozatokkal jár a játékfejlesztés. A lavinát a Kotaku anthemes cikke indította el, azóta az Epic dolgozói is panaszkodtak a sajtónak.
Most a NetherRealm került sorra. Először egy ex-kolléga mesélte el, hogy már 2011 környékén, a Mortal Kombat 9 idejében is voltak problémák. Állítása szerint 2011. január 1-től áprilisig kettő kivételével minden nap reggel 10-től legalább éjfélig bent kellett lennie, és nem csak neki, mindenkinek - a vezetőket kivéve. Három év alatt 1%-os emelést kapott, és semmilyen bónusz nem járt neki. Eleve tervezték a túlórákat, nem volt cukrozás, bátorítás, semmi ilyesmi; szimplán jónak látták ezt a rendszert, mert a játékok elkészültek, jól sikerültek.
it's been 8 years, and they've made it clear to me that I'm persona non grata there anyway so, fuck it: working at NetherRealm on MK9 nearly killed me. I didn't sleep more than 4 hours for months. from january to april 2011 i was at work more than half of the time
— Jiminy Snackmouth (@jlongstreet) April 23, 2019
A PC Gamer több fejlesztőt megkeresett, akik hasonló élményekről számoltak be. A Mortal Kombat X és Injustice 2 fejlesztése során hónapokig semmi életük nem volt a munkán kívül, valaki inkább az irodában aludt, hogy ne kockáztasson balesetet hazavezetés közben. A határozott szerződéssel besegítő fejlesztőket minimálbérre vették fel, annak ígéretével, hogy talán a következő szerződés után belsősök lehetnek.
I worked as a contractor at NRS and can confirm everything @beckhallstedt has laid out here. Lots of amazing people work at NRS, but there are serious, systemic issues that need to be addressed. https://t.co/Q7XPDgzcJ2
— Rebecca Rothschild (@RBonksR) April 25, 2019
Főleg a határidők környékén volt durva a túlóra, aztán visszavettek a tempóból, majd szép lassan növelték az elvárt munka mértékét. A minőségellenőrzési részlegen dolgozók közül többen is 12 dolláros óradíjról meséltek, ami az Egyesült Államokban kevésnek számít. Ráadásul sokszor nem is volt értelme heti 100 órán át bent lenni, mert sokáig nem tudtak haladni a munkával, vártak az újabb buildekre.
Mindezen felül egy neve elhallgatását kérő ex-kolléga szerint alig voltak teljes munkaidőben ott dolgozó női fejlesztők, és állandó volt a sértegetés.
A Warner Bros. és a NetherRealm egyelőre nem válaszolt a vádakra.