Szinte minden évben a Call of Duty az egyik legnagyobb bevételt hozó cím, a tavaly megjelent Modern Warfare azonban minden várakozást túlteljesített. Azon felül, hogy persze elképesztően sokan vásárolták meg az aktuális COD-ot, a játékon belül is magas költési hajlandóság figyelhető meg, emiatt a reboot képes volt túlszárnyalni a Black Ops 4 mikrotranzakciós bevételeit is.
Ez a siker annak köszönhető, hogy az Activision más üzleti modellt választott a Modern Warfare számára, azaz szezonbérletek és pályacsomagok helyett battle passekkel és mikrotranzakciós vásárlási lehetőségekkel ösztönözte pénzköltésre a játékosokat. A jelek szerint a Fortnite és más, szolgáltatásként működő játékok megoldása elnyerte a CoD közönségének tetszését is, akik szívesebben fizetnek olyan konstrukcióért, ami jobban jutalmazza, ha haladást érnek el a meccsek közben. A váltásnak köszönhetően időarányosan - tehát a megjelenést követő első negyedévben - mintegy 4%-kal múlta felül a Modern Warfare a Black Ops 4 játékon belüli vásárlásból származó bevételeit. Csak az első hónapban 78,7 millió dollár jött össze ilyen módon, ami majdnem utoléri a korábbi rész teljes első negyedéves teljesítményét (92,9 millió dollár). A Modern Warfare 2019 legtöbb bevételt termelő játéka lett konzolokon, és PC-n is benne van az első tízben, tehát az Activision részvényesei nyugodtan hajthatják álomra a fejüket.
Consumer spending on digital games reached an all-time high of .8B in December 2019, up 8% year-over-year. Discover the latest trends in digital games in our digital games market update: https://t.co/Fd0fi90ILs pic.twitter.com/mih9RQ30IY
— SuperData (@_SuperData) January 23, 2020
Nektek is jobban tetszik az új modell, vagy visszasírjátok azokat az időket, amikor pályacsomagokkal bővült a Call of Duty?