A Liftoff 2018. szeptember 1. és 2019. augusztus 31. között vizsgálta az iOS és Android alkalmazások teljes skáláját, az így kapott eredményekből pedig egy egészen meglepő statisztikákat felvonultató jelentést készítettek. Elmondásuk szerint az említett időszak alatt az iOS felhasználók 22,51 milliárd dollárt költöttek a mobiljátékokon belül vásárlással, míg az androidosok esetében ez a szám valamennyivel kevesebbre, 18,94 milliárd dollárra rúgott. Ez 4,27 százalékkal magasabb, mint az előző évben mért érték (akkor 39,8 milliárd volt) és 423%-kal magasabb, mint amit a következő kategória, a Szórakozás generált.
Arra is kíváncsiak voltak, hogy az appok milyen sikerességgel képesek megtartani a felhasználókat az első napon: az alkalmi játékok telepítői közül 31,1% maradt, amelyet a hír, képregény és kaszinóalkalmazások tudtak csak lepipálni, de egyik sem tudott jobb eredményt elérni 33 százaléknál. Hét nap elteltével egyébként a casual címek visszatartási átlaga 9,8%-ra esett vissza, a 30. napon pedig már csak a felhasználók 3,5%-át tudták magukhoz láncolni. Ugyanezek az arányok a "hardcore" játékoknál 29%, 9% és 3% volt (1. napos, 7. napos, 30. napos érték).
Átlagosan 1 nap, 22 óra és 35 perc telik el az alkalmazás telepítése és a benne való vásárlás között, a felhasználók pedig a legtöbb alkalommal valamilyen játékot töltenek le: iOS-en 15,3 millió, Androidon pedig 41,2 millió letöltést mértek, ugyanakkor az összletöltések számának növekedése lelassult, már csak három százalékkal több a korábbi évben tapasztaltaknál. Fontos még, hogy 47 százalékkal kevesebb app jelent meg az előző időszakhoz képest, viszont így is 222 903 új játék került kiadásra Androidora, 55 572 pedig iOS-re a megvizsgált 12 hónapos időtartam alatt.