Régóta igyekszik a Riot Games ledönteni legfontosabb IP-ja, a League of Legends korlátait. Ezért készült az utóbbi években több spin-off, és ugyanebből az okból jön még pár, amelyekkel azokat a játékosokat is megszólíthatja, akik akkor se piszkálnák bottal a MOBA-t, ha pénzt kapnának érte. De jól tudja a Tencent által birtokolt cég, hogy nem elég kizárólag a gamerekre fókuszálni, emiatt más médiumokkal is kísérletezik változó sikerrel.
A Bosszúállók: Végjáték rendezőivel tervezett mozifilm befuccsolt ugyan, a League of Legends világából táplálkozó animációs sorozat, az Arcane viszont nagyot ment a Netflixen. Ennek azonban ára volt, méghozzá meglehetősen borsos.
A Variety tudomására jutott, hogy összesen 250 millió dollárjába fájt a Riot Gamesnek az Arcane két évada, és annak promótálása. Az első etap 9 epizódját 80 millió dollárból hozták össze, a szintén 9 részt számláló második felvonásnak ellenben már 100 millió körül volt a büdzséje. Minderre még rájött egy 60 milliós marketingkiadás, amit a cég a saját zsebéből fizetett. És persze a Netflix is költött valamennyit az Arcane népszerűsítésére.
Amennyiben az iménti számok a valóságot fedik, akkor a League of Legends adaptációját tekinthetjük minden idők legdrágább animációs sorozatának. És innen szemlélve a dolgokat, talán már nem olyan meglepő, hogy a remek kritikák és a jónak mondható nézettség ellenére sem váltják valóra az alkotók az eredetileg öt évadról szóló elképzelésüket, hanem a november 9-én debütáló második szezonnal le is zárják a Jinx (Ella Purnell) és Vi (Hailee Steinfeld) kalandjait.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Riot Games feladná a szórakoztatóipari álmait, Marc Merrill társalapító megerősítette a Varietynek, hogy az ambícióik a régiek, csupán a saját magukkal szemben támasztott elvárások változtak. Felismerték, hogy sokkal több időt vesznek igénybe a dolgok, mint gondolták, ha jól akarják csinálni.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.