Miután a kiadó (Deep Silver) újra és újra elhalasztotta a premiert, a fejlesztést pedig többször is elölről kezdték a projektet kézről-kézre adó stúdiók (előbb a Yager Development kapitulált, majd a Sumo Digital dobta be a törülközőt), kevesen mertek volna arra fogadni, hogy a Dead Island 2 képes lesz az ujja köré csavarni a játékosokat. Márpedig épp úgy fest a helyzet, hogy a Dambuster Studios alkotása a legjobb úton van afelé, hogy igazi sikertörténetként vonuljon be a történelembe.
Holott a múltja mellett a jelene sem makulátlan, hiszen nem úgy muzsikálnak az online funkciók, mint kellene, minek következtében másodrendű játékosoknak érezhetik magukat azok, akik még nem váltottak az előző konzolgenerációról. És mindennek a tetejébe még az előrendelői ajándékok késése is borzolja a kedélyeket.
Minden hátráltató körülmény dacára mégis elpattintottak több mint egymillió példányt a Dead Island 2-ből a megjelenést követő első három nap folyamán, ami már csak azért is megsüvegelendő eredmény, mert az első résznek 2011-ben egy teljes hétre volt szüksége ahhoz, hogy elérje ezt a mérföldkövet. A Deep Silver és a Dambuster büszkeségtől dagadó kebellel adta hírül továbbá, hogy a vásárlók eddig 11 millió órát töltöttek a zombikkal elárasztott Los Angelesben, ezalatt 28 millió alkalommal haraptak fűbe, 45 millió élőhalottat vágtak kettőbe, 756 millió végtagot nyestek le, és összesen 1,1 milliárd zombival végeztek.
Hogy minél többen távozzanak elégedetten a pénztártól, a fejlesztők figyelembe veszik a visszajelzéseket és a közösség kívánságait. Az egyik gyakran felmerülő kérés a New Game Plus mód, aminek lehetőségét megvizsgálja a csapat, erősítette meg Adam Duckett design director az XboxON podcastban.