Nem a One-generáció volt a Microsoft legfényesebb időszaka azóta, hogy belépett a konzolpiacra, de ha ott és akkor nem szerepelt volna olyan rosszul az aktuális Xbox a legfőbb riválisához, a Sony istállójából érkezett PlayStation 4-hez képest, akkor lehet, hogy hogy Phil Spencerék fejéből sosem pattan ki az Xbox Game Pass koncepciója. Az előfizetéses alapon működő játékbérlés már önmagában nóvumként hatott volna, de ezt még sikerült a redmondiaknak azzal megfejelniük, hogy a házon belül fejlesztett, és az általuk kiadott címeket már a megjelenés napján elérhetővé tették.
Sőt, az elmúlt években nem egy kiadóval és fejlesztővel sikerült megállapodniuk arról, hogy az ő játékuk is a Game Pass katalógusában rajtoljon el. A szolgáltatás 2017 június 1-jén rajtolt el, és a Microsoft közlése szerint 2022 januárjában már több mint 25 millió előfizetővel büszkélkedett.
Az elmúlt bő másfél évben nem érkezett újabb győzelmi jelentés Redmondból, ami azzal állhat összefüggésben, hogy a konzolgyártó 2022-es first party játékkínálata nem volt túl acélos, és így a növekedés üteme is lelassult. A jelek szerint azonban így is sikerült elérni a 30 milliós mérföldkövet, legalábbis erről árulkodik a cég egyik marketingigazgatója Craig McNary LinkedIn profilja, ami kevéssel azután, hogy a sajtó felkapta a hírt, elérhetetlenné vált.
Csakhogy az úr 2023. évében egyetlen gombnyomás elég ahhoz, hogy bármit kifotózzunk, amit szeretnénk, így több oldal is megtette, köztük az Insider Gaming. Mindazonáltal amíg a maga a Microsoft nem erősíti meg ezt az értesülést, addig ne vegyük készpénznek. Ráadásul most még nem világos, hogy az Xbox Live Gold-osokból lett Xbox Game Pass Core-osokat is bele fognak-e számjtani a statisztikába a jövőben, vagy változatlanul külön kezelik őket a redmondiak.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.